Kraver Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Nu är det så att jag ska köpa en egen dator. Men den dator som jag hittat har windows vista som operativ system. Jag tycker att Vista är aldelles för nytt och buggit för att jag ska vilja använda det. Så jag undrar kan jag köpa datorn och sedan installera om den med windows Xp? Och en till fråga. Datorn jag tänker skaffa har en 2.8ghz processor och jag vill gärna ha en 3ghz processor eller mer. Kan man byta ut processorn utan problem? Och sista nu. Vad är det för skildnad på dessa processorer? Här och Här Förutom prset förståss. tacksam för svar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Xeon är avsedd för servrar och kräver servermoderkort. Du kan byta processor så länge moderkortet stöder den nya processorn och sockeln är den samma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst J0ltFlame Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 (redigerat) Rensat Inlägg Redigerat 6 Februari 2007 av Xade Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kraver Skrivet 6 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Hur vet jag om Moderkortet klarar processorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
colorblind Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 Kolla hos tillverkaren, man kan ibland få lite information från kartongen eller manualen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 6 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2007 som sagt så är Xeon processorer avsedda för servrar, men jag tror att man kan använda den i en vanlig hemmadator också. skillnaden mellan dom är att Xeonen är starkare så som att den har högre (800 MHz) busshastighet och mycket bra som detta Enhanced SpeedStep technology, Flertrådsteknik, Streaming SIMD Extensions 3, Intel Extended Memory 64 Technology, Demand Based Switching Och den har högre Transfer Cache (2MB) Den andra har bara 533 MHz i busshastighet om det går att ha Xeon så skulle jag ta den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kraver Skrivet 7 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2007 ok, men kan ni svara på om denna dator är bra, det är näligen den jag tänker skaffa. Här Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 7 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2007 ja den är rätt bra, bra RAM och så, men du kommer behöva ett bättre GFX kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kraver Skrivet 9 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 ja GFX kortet behöver bytas det vet jag. Så inget annat? vad tyck om processorn då? 2,8 Ghz. Har hittat en annan data Här Men när jag mailade elgiganten så sa dem att det ej var en bra spel data. Vad tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 Processor på 2.8 Ghz är rätt bra. Du kan spela nästan alla spel. Vad jag jag vet så har jag aldrig hört talas om spel som kräver 3.0Ghz och uppåt. (sitter själv med 3.0Ghz :P ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 Pentium D är ingen vidare processor jämfört med Core 2 Duo eller någon av AMD's dualcoreprocessorer. Drar mycket ström sägs det också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 9 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2007 Jag skulle iaf inte köpt den datorn. Mest pga att det är en sk "märkesdator", såna datorer är för dyra + att det oftast inte är så speciellt bra delar i dom. Jag skulle föreslå att du köper en från komplett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.