Hoppa till innehåll

Majorask Mask

sp3tan

Rekommendera inlägg

• Svar 63
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

jag har också fastnat i snow tempel. Jag har inte fått eld pilbågewn, jag har kommit dit där gordon ska hoppa på en pelare så åker den ner och så åker en annan likadan upp. Sen så hoppar men på den och över till andra sidan. Där finns en lika dan spela fast mindre som man också hoppar på så den åker ner så åker en annan upp, fast den är tidsbegränsad. Men fattar inte v ad jag ska göra sen. Måste typ ha eld pilbågen men har inte hittat den än. Snälla hjälp mig:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

KLART MED ANDRA TEMPLET :D .. vart ska jag nu :o?

1. Skaffa Powder keg (minns inte exakt var man gjorde det)

2.Gå till bombshopen i och köp Powder keg bomb

3. Gå sen till Romani Ranch (Sydvästra utgången i Termina field)

4. Där finns en stor stenbumling som du ska spränga bort.

På Romani ranch träffar du Epona(hästen) och en flicka, prata med henne då ska du göra ett test.

När du klarat det får du Epona´s song, det är en sång som gör att epona kommer till dig.

Stone mask(frivilligt men rekommenderas)

1. Köp en red potion i West clock town.

2. Åk med epona till Östra Termina field.

3 Rid på Epona och hoppa över staketen

4 När du ridit över alla sök efter en ring med stenar.

5. ta fram Lens of truth, i mitten av ringen sitter en soldat (Shiro)

6 Ge honom din red potion, som belöning får du Stone mask

Med den blir du osynlig.

Sen ska du till Västra termina field då kommer du till Great bay.

Redigerat av Humla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har också fastnat i snow tempel. Jag har inte fått eld pilbågewn, jag har kommit dit där gordon ska hoppa på en pelare så åker den ner och så åker en annan likadan upp. Sen så hoppar men på den och över till andra sidan. Där finns en lika dan spela fast mindre som man också hoppar på så den åker ner så åker en annan upp, fast den är tidsbegränsad. Men fattar inte v ad jag ska göra sen. Måste typ ha eld pilbågen men har inte hittat den än. Snälla hjälp mig:P

Du får eldpilar efter du klarat minibossen i templet.

Okej, men vart finns den där minibossen då :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

verkligen bra guide :D .. men i great bay vad gör jag där nu da:O? inte vad jag förstår XD....

Du ska leta upp en zora som ligger och flyter mellan labbet ute i vattnet och stranden, dra in honom till land och så får du zora mask efter att du spelat song of healing för honom. Sen ska du simma norr tror jag det är. Använd zora mask när du simmar och simma under vattnet (håll i A för att boosta), leta upp några träpaneler med dödskallar på under vattnet, simma in i dom så att dom spricker. En har en tunnel bakom sej, simma in i den. Nu är du i gerudos läger, här ska du: 1. Ta en ljus och bra bild på en gerudo. (helst framifrån)

2. Skaffa Hookshot.

3. Hämta 4 zora egg. Du måste gå två omgångar eftersom max antal burkar vid den här tiden av spelet är 3. Lämmna äggen i Labbet vid great bay coast.

Efter att du har 4 ägg ska du gå tillbaka till stranden och in i ett av huset, där bor en fiskare. Snacka med den guldiga fisken som han fångat och visa upp din bild på Gerudon, är den bra så får du fisken.

Simma ut i great bay coast och imellan två stora stenar, dyk ner på botten och gå fram till en skylt, släpp ut fisken och följ efter den EXAKT den vägen som den simmar.

Till slut kommer du fram till något rev eller nåt typ, du ska döda alla havsormar, för att döda dom ska du simma nära så att dom simmar ut en bit från deras hålor och sen använda Zora Shield på deras kropp, krävs två gånger på varje ål.

Leta upp alla äggen och simma tillbaks till labbet, lägg i äggen så får du en ny låt.

Gå till Zora hall som ligger till vänster om du står på stranden och kollar ut mot havet.

Gå igenom Zora Hall tills du kommer ut igen, när du har Zoramasken på dej ska du snacka med Zoratjejen och sen spela New Wave Bossa Nova för henne, ta av zoramasken och använd hookshot på en palm på jättesköldpaddans rygg så tar han dej till Great Bay Temple. (Enligt mej det jobbigaste templet på Majoras Mask, varför fastnar man alltid på vattentemplet? :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varsågod :) Kul att hjälpa till.. men när du ska möta bossen gör du bäst i att ta med dej wtt gäng fèer. Han(/hon?.. hon lägger ju ägg!?) hade ihjäl mej när jag inte hade några :( sen när jag skulle prova igen med typ tre stycken med mej klarade jag honom utan att bli skadad typ. :gitarr:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Szellerie

:lol: Vart Får Man Gorons lullaby?

På vägen mot Goron City finns en gammal gorongubbe nedfrusen, häll lite hot spring water över han (går att hiitta i ett hål i marken) och han lär dej gorons lullaby intro. Spela sedan den för den lilla lipsillen i Goron City och så hjälper han dig att lära dej hela låten. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...