Hoppa till innehåll

Liten Pvp Guide.


Garone

Rekommendera inlägg

Som jag sett är det rätt många som undrar vilken klass som är bäst, och deras sätt i PvP. Hade tänkt skriva en liten PvP guide om Rogue, Warrior, Druid och Paladin:

 

Warrior:: Warriors är ganska Gear-Baserade, men det betyder såklart inte att du behöver full epic för att kunna döda något. De har väldigt stark skada och tar emot mycket stryk. Sedan deras rage blev normalized ( Som jag tycker var helt onödigt ) Har Arms speccade warriors fått det lite svårare, Men.. Det betyder inte att de suger. Du behöver ha bra skill som spelare för att vara en bra Warrior i PvP.

Warriors har många starka attacker, så som Mortal Strike som är en instant attack i Arms trädet. Fury, är mer en PvE build som är j*kligt bra för grinding och Raid DPS, Men kan också vara bra i PvP. För att använda protection i PvP bör du ha stark gear med mycket defense och armor, Också ett starkt 1h vapen och en bra sköld. Då går allt ut på att få ner din fiendes HP innan han får ner din. Imo, är arms den riktiga PvP builden. Som arms skall man använda ett 2h vapen, Fury dual wield. Och Prot 1h och sköld.

 

Rogues: Rogues kan inte ta imot så mycket skada. ( Dock fick de hemskt mycket HP i 70.. ) Men det behövs inte direkt heller, för rogues brukar göra något som kallas för "Stunlock". Det betyder att du håller din fiende i stun tills han avslutas/blir hårt skadad. Rogues är Skill-Baserade och kan vara hemskt bra utan bra gear. Rogues är ganska bra mot alla klasser och kan dela enorm skada på liten tid. Rogue är en komplicerad klass som många inte kan spela. Det finns också olika rogues: Sword rogues, Ett slött svärd i main-hand - Delar stark skada på varje slag, crittar inte så ofta som dagger rogues gör, och inte lika snabb.. Dock är Sword bättre för Stunlock. Sword rogues kan heller inte använda skillsen : Mutilate, Backstab eller ambush. Dagger rogue - Använder en dagger i main-hand. Snabba och starka crits.. Drar dock mycket energy på en gång, och gör inte så stark skada på vanligt slag. Har tillgång till Ambush, Mutilate och Backstab. Mutilate bör inte användas om din critchance inte är över 25 %. Som Dagger rogue är den bästa stunlock builden "Seal Fate" som ligger i Assassination trädet. Mace rogue - Samma som svärd. Rogues odds på att vinna ligger också mycket på vem som får första slaget, Det vill säga att en rogue har större chans att vinna om han får slaget från stealth. Från stealth kan roguen använda Cheap shot, Som ger 2 combo points och en 4 sekunders stun. Eller Ambush, Som fungerar bra på Cloth wearers, Den delar ut ett hårt hugg på en gång. Eller Garrote, som silencar casters på 3 sekunder och delar ut en "DoT".

 

Paladin: En Paladin kan vara tuff att möta, Han kan hela sig och göra stark skada på samma gång. En retribution paladin kan göra en bit slö men stark skada, Pga Seal of Command och Crusader Strike. Paladins har också "Bubbles" som gör dem odödliga för ett tag, Fast deras "bubbles" har också Cooldowns. De kan också några få stun attacker. De använder sig av "Seals" och "Judgements". Varje seal har en egen "Judgement" som du kan skjuta av på fienden, Vissa gör skada. Andra gör så du delar mer skada med såsom t ex. Holy Damage. En Paladin behöver inte det bästa gearet för att vara stark, Dock behövs ett starkt vapen och mycket HP. Protection paladins är väldigt svaga i PvP enligt mig. De gör hemskt lite skada men tar emot ganska mycket. En Holy Paladin kan göra väldigt bra skada med sin "Holy Shock" spell.. Men när den är på cooldown är en Holy Paladin ganska svag. Dock helar Holy Paladins väldigt bra. En Retribution Paladin använder sig av 2h. Prot av 1h och sköld. Och Holy oftast av 1h och sköld ( med bra int och spirit ).

 

Druid: En druid enligt mig är ganska över buffad. En Feral Speccad Druid tar nästan emot mer skada än en Warrior, Och en Druid i Cat form gör nästan mer DPS än en rogue. Mitt i allting kan de också roota en och hela sig. Och de behöver inte ens bättre gear än det blåa PvP settet för att vara hemskt hårda. Dock gör inte druids i sin bear-form så mycket skada på en gång, Men oftast hinner de ta ur din HP före deras går ut, Här måste man köra taktik! En Druid i Cat-form gör snabb och hård dps, har en stun attack när den kommer ut från sin stealth och tar ganska hård skada. Druids är inte att underskatta! ( Inte nån annan klass heller :) )

 

Denna guide är menad för spelare som är osäkra på vilken klass de ska välja för PvP. Jag skrev det jag kunde, så lägg gärna till något som jag missat. Kommentera också gärna.. Men enligt mig är det alltid din skill som spelare som avgör vinnaren.

Redigerat av XxXHaZteXxX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo, det är sant. Men jag tror iallafall att du kan förstå vad jag skriver?

 

Jo jo, men det ser inte bra ut när det står på turkiska.. tror inte det finns någon som kan förstå det här.

 

Skoja bara så ta inte illa upp :)

 

Men jag trodde man gjorde de flesta guiderna för att få klister och bli ett snepp kändare? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...