Hoppa till innehåll

64 Bitar Vs. 32 Bitar


nico

Rekommendera inlägg

Jag känner mig oerhört tjatig med alla mina trådar inför pcbygget, men nu gäller det mjukvara istället för hårdvara...

Frågan är om man ska skaffa 64 bitars Vista eller 32 bitars Vista? Det verkar ju vara lite ont om drivare och hårdvara som passar ihop med 64 bit versionen... finns det någon risk att vissa program skrivna för 32 bitar inte ens funkar till 100% i 64-bit Windows?

Någon som kör Xp eller Vista i 64 bitars version som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör med Ultimate x64 och det fungerar klockrent. Enda drivrutinen som saknas är den till min Sony Ericsson W800i. Dock så spelar det ingen roll då jag ändå brukar använda kortläsaren i datorn för att föra över filer. Detta eftersom kortläsaren är betydligt snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bara en fråga.. vad är det för skillnad på 32 och 64 bit?

 

De är kodade för olika processorer. 64-bitars versionen funkar bara till processorer som stödjer det, 32-bitarsversionen funkar oftast med alla processorer.

 

--

Det låter ju som om det verkar funka bra för dig iaf... får fundera lite. Funderar på Tv-kort och det blir väldigt mycket billigare och väldigt mycket enklare med trettitvåbitarsversionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör med Ultimate x64 och det fungerar klockrent. Enda drivrutinen som saknas är den till min Sony Ericsson W800i. Dock så spelar det ingen roll då jag ändå brukar använda kortläsaren i datorn för att föra över filer. Detta eftersom kortläsaren är betydligt snabbare.

 

Fungerar även program och spel skrivna för 32-bitars processor på en 64-bitars?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

64 processorer kan väll föra över Data snabbare än 32 Bitars?

 

ja det stämer. Har vista busnies (stavas?) 64x, när jag körde mit vista så fungerade alla drivutiner utom ljud kortet men många program fungerade inte men har hört (även av admin nu) att ultimate versionen ska fungera bätre men är inte säker på det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

det borde inte funka bättre med Ultimate versionen, Basic versionen och ultimate versionen har samma basic program (alltså då det generella Vista) Ultimate har bara office och allt det där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...