Zantera Skrivet 16 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2007 Jag kollade på filmen Mina Jag & Irene förrut på TV, och i en av reklam pauserna la jag märke till en grej. Dom gjorde reklam för Jägermeister, whiskey. Eftersom jag vet att det har varit ganska mycket tjöt om detta innan blev jag osäker. Får man göra reklam för whiskey? Det är ju starksprit... Vet att man får göra det om lättöl och sånt, men jag menar whiskey! Har även sett Whiskey reklam för Famous Groose. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 16 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2007 Jag tror att det finns en lag på att man inte får sända mer än 10 minuter sprit-reklam per kväll på vissa kanaler. Tittarombudsmannen på TV4 sa något liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zantera Skrivet 16 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2007 Jag tror att det finns en lag på att man inte får sända mer än 10 minuter sprit-reklam per kväll på vissa kanaler. Tittarombudsmannen på TV4 sa något liknande. Ok, kan vara så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 17 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2007 Jag tror att det finns en lag på att man inte får sända mer än 10 minuter sprit-reklam per kväll på vissa kanaler. Tittarombudsmannen på TV4 sa något liknande. Vilken kanal var det på? Tv3,Ztv och tv8 är registrerade i England och har sina sändningar därifrån via satellit. Eftersom att dom lyder under engelska regler så får dom då också sända spritreklam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zantera Skrivet 17 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2007 (redigerat) TV3 var det... Redigerat 17 Februari 2007 av Zantera Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Pcplayer Skrivet 17 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2007 Är det när den dör fågeln går på den röda mattan ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.