Red_fox2 Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 Jag behöver hjälp. Jag har fixat en HLServ med amxmodx och wc3,men ingen kan ansluta till den förutom mig själv :S Jag har testat med att skriva sv_lan 0 i consolen,men det funkar inte Jag har förut använt en dedicated serv med amxmodx,och den funkade utmärkt vad ska jag göra ? ps:jag vet att man ska gå in på mittip.se och sedan klistra in :(vikket portnummer man använder) efter ip:t när man ska skicka ip:t åt kompisar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Justusett Skrivet 18 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2007 Testa connecta till servern och sedan skriva "status" i consolen, så brukar det stå DEN rätta ipt där. Sen skicka runt till dina kompisar. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 19 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2007 Du är på rätt spår i alla fall. Det jag misstänker är att du har en router som blockerar porten. Det lättaste att göra i detta fall är då att logga in på routern och öppna porten manuellt, vilket är lättare än vad det låter. Ta reda på vad du har för router så kan vi hjälpa dig vidare. Annars kan du ta en titt på den här sidan: http://www.portforward.com Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 19 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2007 Jag har portforward.com saken, men den hjälper inte för min Dedicated, bara för alla andra sakerna. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 19 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2007 Öppna dessa portar i din router/brandvägg Counter Strike IP 192.168.0.4 TCP 27030 - 27039 UDP 1200, 27000 - 27015 Byt ut 192.168.0.4 mot ditt interna IP, ex. 192.168.0.131 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 19 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2007 tackar :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 19 Februari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2007 har redan öppna porten för cs i min router.. Har juh förut kunnat kunna ha en dedicated sev,men nu efter HLS grejjen kan ingen annan än jag connect :s Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg