Hoppa till innehåll

Syskon Varnaren


Rekommendera inlägg

Behöver du lämna datorn obevakad en stund och din lillasyster/lillebror vill ha den?

Då behöver du Syskon Varnaren. Skriv in ett lösenord som sedan måste skrivas in för att få tillbaka datorn, en lösenordsledtråd och om du vill att ett störande ljud "Bodil har ett litet hus" ska spelas om ngn skriver in fel lösenord eller inte. Om du har det på kan du räkna med att ingen kommer orka försöka särskilt länge XD

 

När du sedan vill ha datorn igen så trycker du Esc och skriver in ditt lösenord.

 

På köpet, blinkade lampor och en arg gubbe som kommer om man rör musen eller klickar på tangentbordet (utom när man skriver in lösenordet)

 

http://host-a.net/catscratches%20productions/syskon%20varnaren.zip/link.png

 

Övrig info: Skapades av mig och The Cat iom att vår lilla syster ville ha datorn. Det går att stänga av med Ctrl+Alt+Delete men då sätts musen hela tiden till fel position så man får använda tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funkar ju lika bra att ha WXPs egna utloggning/inloggning.

Vore bra om ni/du kunde fixa att den slås på efter att datorn stått stilla i kanske 20 minuter, elelr som skärmsläckare.

 

Glömde säga att den är bra ändå ^^,

Redigerat av Zimens
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men med utloggning/inloggning kan de andra kanske logga in + Jag och min lillebror gjorde det på pappas jobbdator som vi inte kan lösenordet på.

 

EDIT: Kan fixa så att det inte går med Ctrl+Alt+Delete som valmöjlighet och skärmsläckare. ;)

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...