Hoppa till innehåll

Testserver Till Asp


Mezox

Rekommendera inlägg

För att komma åt dina filer skriver du bara localhost i närmaste webbläsarfönster. Då borde du få upp en lista över de filer och mappar som ligger i serverns huvudkatalog, det är som standard nån undermapp till mappen där Abyss är installerat, men går att ändra.

Sedan får du leta upp filen du vill öppna så borde den bara vara att klicka på filnamnet :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Abyss Web Server is running correctly on your system. You should now change this page with yours.

 

Please include in your web pages (at least the first) the 'Powered by Abyss Web Server' banner to promote the use of the software.

"

Så står det när jag skriver Localhost, hur ska jag nu "previewa" sidorna?

Jag vet att jag verkar korkad men jag fattar inte. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just ja det ligger ju en standardsida först ja... enklast är att du går in på http://127.0.0.1:9999/hosts/host@0/edit/general (när servern körs) och ändrar Documents path till mappen där du har dina script som du vill köra. Om det inte finns någon fil som heter index.html etc. i den mappen kommer du få upp en lista på filer som finns i den mappen som du då kan öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...