Hoppa till innehåll

Zelda Tips


Hardtobeagirl

Rekommendera inlägg

Jag är ganska ny på zelda spelen eller ja...har länge beundrat dem på avstånd och provspelat lite. Favoriten är link to the past som jag snart är klar med. Jag har gett mig f*n på att klara det även om jag måste ta hjälp av forum, walkthroughts och vänner. Men jag skulle vilja ha lite tips om vilket nästa spel ska vara. Jag vill spela nåt som jag kan klara av (för jag suger!) men som är roligt. Ge mig tips! Tack på förhand ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

windwaker tror jag nog är rätt ok svårighetsgrad. och första spelet är väl rätt lätt, det enda svåra där är att hitta till alla dungeons :unsure: och Ocarina of time är också rätt okej svårighetsgrad.... tror faktiskt inte det finns nåt svårt Zelda spel egentligen, gäller bara att man har tålamod :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ocarina är ju lätt bäst.

Första är kul om du är skicklig på gåtor. (och har tid att leta)

Windwaker och twilight princess är nog dom lättaste jag vet.

Oracle of Ages och Oracle of Seasons är också riktigt bra, ganska lika varandra med inledning och går att länka ihop för att få tag på alla föremål osv. (ages är mest pussel och seasons är mer äventyr)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Master_Link

För en "ovan" Zelda-spelare kan nog Wind Waker kännas lång och enformigt.

Jag tror Ocarina of Time är ett klockrent val.

Om du har tillgång till Wii så är Twilight nog ännu bättre. O man inte är en fena på knappkombinationer kan man alltid bara vifta! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst pokemaster1

som excitebike 90 sa, det finns inga svåra spel!

 

klara 2-3 spel, så kommer du in i "zelda erfarenheten"! då blir det oftast alla spelen enkla, men nackdelen är att man kan sitta klistrad flera timmar i sträck!

 

(titta på mig, jag varvade tp en gång, och körde det igen. när jag klarat sky temple, så hade jag spelat 9 timmar! (det är lite) :P)

Redigerat av pokemaster1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Ocarina är ju lätt bäst.

Första är kul om du är skicklig på gåtor. (och har tid att leta)

Windwaker och twilight princess är nog dom lättaste jag vet.

Oracle of Ages och Oracle of Seasons är också riktigt bra, ganska lika varandra med inledning och går att länka ihop för att få tag på alla föremål osv. (ages är mest pussel och seasons är mer äventyr)

 

Men vafn, det är ju på Gameboy, det lirade man när man var nyfödd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The legend of - Zelda Ocarina of time ett solklart val, spelet är halvsvårt. Bara om du hittar spelet för det är ganska svårt att få tag i.

 

jag håller med Ocaina of time är jättebra val jag håller på med det nu.

Det är jätte kul. på tradera finns det många där kan man köpa ett :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Szellerie

Ocarina är ju lätt bäst.

Första är kul om du är skicklig på gåtor. (och har tid att leta)

Windwaker och twilight princess är nog dom lättaste jag vet.

Oracle of Ages och Oracle of Seasons är också riktigt bra, ganska lika varandra med inledning och går att länka ihop för att få tag på alla föremål osv. (ages är mest pussel och seasons är mer äventyr)

 

Gameboy är braaa <3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...