SURF Skrivet 21 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2008 Nej, man behöver inte en bil. Det är en ren bekvämlighetsgrej som vi människor har vant oss vid, absolut inget måste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 Jo, kollektivtrafiken skulle inte funka annars, ingen skulle få plats i tunnelbanorna och bussar, förseningar osv, folk kommer försent till deras jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 27 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2008 Tänk vad mycket pengar det frigörs när man inte behöver bygga några "Förbifart Stockholm" och hur mycket intäkter trängselskatter genererar. Dessa pengar kan användas till sänkta biljettpriser och utbyggd kollektivtrafik. De borgerliga har gjort kollektivt åkande alldeles för dyrt i Sthlm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 31 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2008 Nej, man behöver inte en bil. Det är en ren bekvämlighetsgrej som vi människor har vant oss vid, absolut inget måste. Måste och måste, det är en värderings fråga, miljö eller bil, jag värderar friheten med en egen bil, vilket många andra gör, och de som gör det har all rätt att göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 31 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2008 Lycka till att få alla till jobben osv om vi inte fick ha bilar, eller i vintern, ska vi gå till släkten vid julfirandet kanske? :> http://www.utanbilenstannarsverige.se/ hawhaw Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 8 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2008 Samåkning är något svenskarna är usla på. Bor man i en by utan passande kollektivtrafik kan man alltid samåka; det blir billigare om fem personer åker i en bil och delar på kostnaderna än om alla fem åker i varsin bil. De skulle dessutom kunna köpa en gemensam bil i stället för att alla skall ha en egen och använda kollektivtrafik när helst det är möjligt. Många svenskar är också lata och orkar inte ta bussen om hållplatsen inte ligger utanför dörren; från min hemby är det 1 km till hållplatsen; alla med bil åker bil. Hållplatsen är ju "så långt borta". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 18 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2008 Jag ligger väll någonstans till höger jag med, vid Moderaterna. Jag skulle rösta på Moderaterna om jag skulle få rösta. Jag tycker att det är bra att de sänker bidragen för att få ut folk i arbetslivet, det ska verkligen löna sig att arbeta. Dom som arbetar ska belönas :) Förresten, att sänka skatten på bensin, njaaa det kanske är sådär. Men det där med Etanol, det är verkligen överskattat. Vi hörde väll alla på nyheterna att det skulle ta runt 400 år för att det skulle löna sig för miljön att köra med Etanol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 13 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2008 Justfiwi: På vilket sätt löser man problemen genom att tvinga tillbaka folk in på arbetsmarknaden? Hur tror du att en sjuk eller arbetsskadad person ska kunna jobba för att Moderaterna försämrar ersättningarna för dem? Man löser inga problem genom att göra det och det vet de mycket väl. Det är bara ett utav stegen för att sänka lönerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 3 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2008 Är helt neutral då jag också bara är 12 år gammal.Jag är också 12 år gammal och själv är jag långt åt vänster. :> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 4 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2008 Neutralt tror jag.. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 12 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2008 Är helt neutral då jag också bara är 12 år gammal.Jag är också 12 år gammal och själv är jag långt åt vänster. :> Det står att du är 13. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 12 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2008 Justfiwi: På vilket sätt löser man problemen genom att tvinga tillbaka folk in på arbetsmarknaden? Hur tror du att en sjuk eller arbetsskadad person ska kunna jobba för att Moderaterna försämrar ersättningarna för dem? Man löser inga problem genom att göra det och det vet de mycket väl. Det är bara ett utav stegen för att sänka lönerna. Mm, precis. Det är just därför vänstern höjer lönerna men tar igen dubbelt så mycket i skatt till alla som inte jobbar istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.