Hoppa till innehåll

Virus


Oddset

Rekommendera inlägg

jag fick det så jag också med norton antivirus... tror inte att de inte har uppdaterat deras virusdefiniationer ordentligt =P blir de så för dig också att de kommer upp hela tiden at du har virus och norton har satt det i karantän?

 

på min dator tog norton bort en viktigt w32 fil som behövdes för att starta datorn så mitt på et lan stängdes den av och ja kunde inte starta =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur vet du att du har fått det viruset? Har du inget antivirusprogram som kan ta bort det? Vilka filer är infekterade? Är det inga viktiga kan du kanske ta bort dem. Är de viktiga kanske du kan byta ut dem.

 

Var ligger filen wcault.exe? Är det en fil till ett spel är det bara att installera om spelet. Ligger den i windows-mappen blir det värre. Du måste ta reda på om filen behövs för något i datorn eller om den bara är smittad och inte gör någon nytta.

 

Vet inte hur mycket datorvana du har men om du gör en backup på filen och sen tar bort den från hårddisken och testar om allt fortfarande funkar som det ska. Du kanske måste starta Windows i felsäkert läge för att kunna ta bort filen. Det gör man oftast genom att trycka F8 flera gånger till man får upp en meny med lite alternativ, tex att starta datorn i felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

Wauclt.exe råder jag dig att inte ta bort, inte avsluta den i WTM (windows task manager....................CTRL ALT DELETE!)

 

kolla din 32 filer, där brukar virus lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en mask som sprider sig genom KaZaa och mIRC. Om jag tolkar beskrivningen rätt verkar detta vara en mask som orsakar skada på mIRC, dvs joinar kanaler du inte vill, samt skriver ut meddelanden för att sprida masken vidare.

 

Kan det vara möjligt att du har mIRC och Kazaa?

Läs mer om masken här, samt hur du tar bort den:

http://www.symantec.com/security_response/...-053013-5943-99

 

Om det inte fungerar så har jag fler förslag.

Återkom då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...