Hoppa till innehåll

Har Ett Problem


Kevve

Rekommendera inlägg

Jo nu är det såhär att när jag vill spela ett spel (vilket som helst) så hakar det upp sig och datorn stängs av. Jag har alla dom nyaste drivrutinerna som går att ladda ner till mitt grafikkort. Hjälp mig! Jag står inte ut. Och snälla föreslå inte formatering, för det är inte min data (Min pappas). Och han vill inte formatera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är samma sak som hände med mig . ja hade gta vice city och den var upgraderad till ultima GTA VC och efter 3-5 dagar så börja datorn cpa till sig och sedan startas om .. jag tror nog att du måste ta bort alla spelen osv för att det itne ska påverka så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du antivirusprogram? Hur gammal är datorn?

 

Hur ser det ut precis innan datorn stängs av?

 

Datorn än Dell Dimension 8300 med PentiumIIII

AVG - Free edition och Panda.

Det blir svart och sen stängs datan av. Men jag hör fortfarande fläktarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du säker på att datorn stänger av sig? Låter inte riktigt som det om fläktarna fortfarande är igång. Kan det vara så att bara skärmen bli svart?

 

Kanske är fel på drivrutinerna för grafikkortet i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

njae, kan vara så.... jag har övervägt det... vet du vart jag httar nyare drivrutiner?

 

[EDIT]

När jag startar MapleStory blir det bara svat och sen stängs spelet av.

Redigerat av SlayerX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det är som du säger, dvs att alla drivrutiner är rätt installerade ser jag inte problem med själva mjukvaran, utan snarare ett hårdvarufel.

Är det en HEMPC bör du maila Dell och förklara dina problem. I värsta fall får du skicka in datorn på felsökning där servicen byter ut de delar som kan tänkas vara trasiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

njae, kan vara så.... jag har övervägt det... vet du vart jag httar nyare drivrutiner?

 

[EDIT]

När jag startar MapleStory blir det bara svat och sen stängs spelet av.

 

Vilka drivrutiner du har beror på vad du har för grafikkort. Tala om det så kan jag länka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du inte får formatera hårdisken så kan du väl åtminstone rensa datorn lite, om du inte rensat på 2 år blir burken rätt skräpig. Som om du inte klippte dig på flera år t.e.x. Gäller att trimma lite då och då om du förstår. :P

Kör gärna Defragmenteraren lite då och då också.

Den lägger all skräp i en hög. Lättare för datorn och andas då.

Redigerat av Savity
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...