Kevve Skrivet 3 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2007 Jo nu är det såhär att när jag vill spela ett spel (vilket som helst) så hakar det upp sig och datorn stängs av. Jag har alla dom nyaste drivrutinerna som går att ladda ner till mitt grafikkort. Hjälp mig! Jag står inte ut. Och snälla föreslå inte formatering, för det är inte min data (Min pappas). Och han vill inte formatera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 3 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2007 Har du antivirusprogram? Hur gammal är datorn? Hur ser det ut precis innan datorn stängs av? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 3 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2007 det är samma sak som hände med mig . ja hade gta vice city och den var upgraderad till ultima GTA VC och efter 3-5 dagar så börja datorn cpa till sig och sedan startas om .. jag tror nog att du måste ta bort alla spelen osv för att det itne ska påverka så ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 4 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 Har du antivirusprogram? Hur gammal är datorn? Hur ser det ut precis innan datorn stängs av? Datorn än Dell Dimension 8300 med PentiumIIIIAVG - Free edition och Panda. Det blir svart och sen stängs datan av. Men jag hör fortfarande fläktarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 4 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 Är du säker på att datorn stänger av sig? Låter inte riktigt som det om fläktarna fortfarande är igång. Kan det vara så att bara skärmen bli svart? Kanske är fel på drivrutinerna för grafikkortet i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 4 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 (redigerat) njae, kan vara så.... jag har övervägt det... vet du vart jag httar nyare drivrutiner? [EDIT] När jag startar MapleStory blir det bara svat och sen stängs spelet av. Redigerat 4 Mars 2007 av SlayerX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 4 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 Om det är som du säger, dvs att alla drivrutiner är rätt installerade ser jag inte problem med själva mjukvaran, utan snarare ett hårdvarufel. Är det en HEMPC bör du maila Dell och förklara dina problem. I värsta fall får du skicka in datorn på felsökning där servicen byter ut de delar som kan tänkas vara trasiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
santander Skrivet 4 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 har du både avg och panda? inte så smart att ha 2 virus program ;) då kan det bli lite knas...även om det kanske inte har med detta problemet att göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 4 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 njae, kan vara så.... jag har övervägt det... vet du vart jag httar nyare drivrutiner? [EDIT] När jag startar MapleStory blir det bara svat och sen stängs spelet av. Vilka drivrutiner du har beror på vad du har för grafikkort. Tala om det så kan jag länka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Locko Skrivet 4 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Mars 2007 (redigerat) Om du inte får formatera hårdisken så kan du väl åtminstone rensa datorn lite, om du inte rensat på 2 år blir burken rätt skräpig. Som om du inte klippte dig på flera år t.e.x. Gäller att trimma lite då och då om du förstår. :P Kör gärna Defragmenteraren lite då och då också. Den lägger all skräp i en hög. Lättare för datorn och andas då. Redigerat 4 Mars 2007 av Savity Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.