Hoppa till innehåll

Guide För Att Undvika Ett Hackat Account

Guggo

Rekommendera inlägg

Firefox uppdaterar säkerheten mycket oftare än vad IE gör. Bra popup blockare också. Det går inte och lita på IE popup blockare!

helt rätt

men jag komer inte ihåg vad jag skrev in för hemlig fråga, kan jag gå in & ändra den? eller när man väl ska skriva in den står det typ "secret question" eller står det "pets name"?

Du kan ändra din hemliga fråga genom och maila Blizzard med information som Cd-Key osv, man måste ha bild på cdkeyn också.

Men då måste man väl han en bild på svaret på sin hemliga Fråga också? eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Trevlig guide, Guggo. Bra för dom som inte vet vad ordet "säkerhet" betyder ;)

Lägger till en sak här; Om man går till Start och klickar Run/Kör och skriver osk så kommer on-screen keyboard saken upp och genom att skriva lösenordet genom den där så känner inte keyloggern av det. Bra för dom som spelar i Windowed mode.

Redigerat av Odet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Att folk har en tedens att skriva lösenord som "puppy123" osv har jag aldrig förstått.

Skriver man ett sånt lösenord så kan man lika gärna ge bort sitt wow account i stället, så man slipper frustratitionen när man blir hackad på 10 minuter om man har otur.

Ett säkert lösenord enligt mig är 14-25 bokstäver långt. Och består av stora och små bokstäver, siffror och eventuella special tecken som stöds.

Låt oss ta ett lösenord som exempel, använd ej detta lösenord eftersom alla ser det. Tar du detta lösenord endå till din account så tycker jag du kan hänga dig.

H6Gdh734KE5kd87h

Med ett lösenord i den här längden och stilen lär det ta rejält länge att cracka om dom inte har skickat dig en keylogger.

jag rekommenderar ett lösenord med den där längden,blandningen och storleks frekvensen. Tro mig såna här lösenord går att lära in i skallen om du tränar på det.

Redigerat av Gird3r
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 månader senare...
  • Skapa ny...