iamfearlezz Skrivet 11 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Mars 2007 Vad gör egentligen The Legend of Zelda-spelen så roliga? Jag är ett ideliget zelda-f*n som inte låter ngn annan hjälpa mig med spelen. Jag har även spelat nästan alla Zelda-spel som finns och jag tycker alla är jätteroliga! Men, ibland när man är i ett tempel som kan vara ganska tråkigt ibland så känner jag, varför gillar jag Zelda? Jag började spela OoT när jag var 6-7 år och fick med en guide till spelet eftersom jag var så liten. Efter det satt jag på kvällarna och läste igenom den ut och in. Det var jättekul! Det måste väl sitta i mina gener att tycka det är så kul eftersom jag aldrig sviker nintendo. Men känner ngn fanatiker samma som jag ibland att man egentligen spelar det fast det ibland inte är så kul? Nu kan ju alla spel vara tråkiga nån gång men ni flesta vet väl vad jag menar. Jag vill gärna se er vad ni har att säga om saken. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yoan Skrivet 13 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Mars 2007 Jag gillar zelda för att det finns väldigt mycket i spelen, så sm pussel, äventyr, slagsmål, många grejer att använda, man kan gå nästan vart man vill, sidouppdrag, saker att samla för att få bättre grejer och så finns det väldigt många zelda spel och dom flesta har olika spelstilar. (Windwaker - åka båt och samla triforcebitar, Majora's Mask - samla masker, krångla med klockan osv.) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZorroJonte Skrivet 20 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2007 Det roliga är att det aldrig går och sluta spela! :o T.ex små spel äventyr uppdrag m.m Med Kära hälsningar JoJe :lol: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Svärd och sköld principen var nog det som slog mig först, ´liksom "riddare" (Jag var 6 år) Men det är väl det att man gillar att klura tempel och få nya vapen, liksom möta bossar och rädda Zelda. Zelda ÄGER ! :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Yoan Skrivet 23 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2007 Man undrar ju varför dom heter "the legend of zelda" när zeldas enda uppgift i de flesta spelen är att bli kidnappad i början och kanske lysa lite ibland. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 24 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2007 Men vafn, Princessan Zelda var ju hela baktanken bakom spelen. Haru inte spelat tidigare spel eller? Där kanske hon var mer betydelsefull än nu, i de nya spelen så har man två uppgifter, ibland 3. Men, om man inte ska rädda Zelda, vad ska det då heta "The legend of Link, Eponas Comeback" Eller vad? The Legend of Zelda är jue som handen i handsken, utan Zelda, inget spel ! Så, nu behöver du inte gå och fundera över den saken mer :angry: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BornInBarcelona Skrivet 1 April 2007 Rapport Dela Skrivet 1 April 2007 Man kan bara älska stämmingen i temple of time alla sidouppdrag och de många sätten att använda ett och samma föremål Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Eric_H Skrivet 12 April 2007 Rapport Dela Skrivet 12 April 2007 Det har en perfekt spelkänsla, och man tröttnar aldrig på dom. När jag var 4-5 år såg jag på när min storebror spelade ALTTP. Jag, som inte visste vad Zelda var, frågade: "Är det Luigi du styr?". Haha. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 12 April 2007 Rapport Dela Skrivet 12 April 2007 Älskar Zeldaspelen för allt. Det går liksom inte göra bättre spel än Zelda. Okej, dom är hemskt enkla, men det finns sååå mycket att göra... Side-quests, hjärtbitar blablabla... Minns när jag var liten och hjälpte mina polare att varva Zelda OOT hela tiden xD Dem såg upp till mig som nån gud eller nåt >:) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 15 April 2007 Rapport Dela Skrivet 15 April 2007 Jag tror det är en speciell stämning, jag har spelat zelda i hela mitt liv. Jag minns att en kompis som var några år äldre var jättebra på zelda-spel, så jag avgudade honom :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg