Avregistrerad Skrivet 18 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2007 Hej! jag söker en skola på internet typ som www.webdesignskolan.se. Fast photoshopskolan ska vara på Svenska (guiderna) och till CS2. Den måste vara gratis Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 18 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2007 Inge vidare men alltid något http://www.norbin.com/photoshopskolan/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 18 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2007 (redigerat) Tackar. Lite hjälp för nybörjare och sådant fanns ju iaf. Har en till fråga: Kan man lägga samman lager till ett enda? isf, hur? Redigerat 18 Mars 2007 av Avregistrerad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrazyBarrie Skrivet 18 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2007 ja det kan man på något sätt men det är så att på www.webdesignskolan.se finns det en photoshop guide som är ganska bra men... annars vet jag inte :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 19 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 (redigerat) Tackar. Lite hjälp för nybörjare och sådant fanns ju iaf. Har en till fråga: Kan man lägga samman lager till ett enda? isf, hur? högerklicka på något lager och välj: Lägg samman synliga lager eller va det sammanfoga? :blink: Redigerat 19 Mars 2007 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 19 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 Har en till fråga: Kan man lägga samman lager till ett enda? isf, hur? Markera lagret och tryck Ctrl-E har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 19 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 Ctrl+Shift+E gör bilden till ett lager. Lite snabbare alternativ än det Putside sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 19 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 Ctrl+Shift+E gör bilden till ett lager. Lite snabbare alternativ än det Putside sa. Inte om man bara vill "merga" två/tre lager ått gången.Och förretsen (nu vill jag bara var petig :P ) så är Ctrl+Shift+E kortkomando för "Merge Visible" med andra ord så mergas inte lager som inte är synliga. Så du kan göra de lager du inte vill merga osynliga och sen använda komandot så Mergas alla utan de osynliga. Vill du verkligen bara göra en bild av lager (Lägger ihop alla synliga lager och kastar bort de osynliga) så ska du ta Layer>Flatten Image. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 19 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 Thx, har en annan fråga. Om jag har ett motiv med bakgrund (T.ex en bild på Yoshi från google). Men vill ha in Yoshi utan bakgrund till min bakgrund jag gjort själv. Vilket verktyg är bäst att använda? Och hur använder man det? Jag har tidigare använt stämpelt. Men fattat att det finns mkt bättre. (Använder CS2 på Svenska) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Szellerie Skrivet 19 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 Move tool (Vet ej namnet i Svenska PS) och så drar du bara rendern till bakrunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 19 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 Det skulle underlätta om du visste vad det hette :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 19 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 Har bakgrunden av din Yoshi bara en färg? (t.ex vit) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.