Salzalada Skrivet 18 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2007 Hejhej! Min pappa har hämtat hem en MASSA gamla bilder från en äldre släkting. Men alla bilder är svartvita. :/ Hur ger man färg till bilderna? Man ska fylla i olika channels i photoshop med färg så ska det gå. Det var en sådan tävling i fuskamynt-forumet för ett tag sen och Zimens vann den. Dock kommer jag inte ihåg vad tävlingen hette och jag orkar inte söka. ^^ Den som ger BRA hjälp som man förstår utan problem får 1000 FM som tack. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 18 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2007 Hehe nej det Zimens vann var en helt annan sak det var Mezox som hade satt alla vilder på grayscale det är endast då det fungerar annars kan du testa och gradient maps typ orange blå map sen overlay testa dig fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 18 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2007 Hehe nej det Zimens vann var en helt annan sak det var Mezox som hade satt alla vilder på grayscale det är endast då det fungerar annars kan du testa och gradient maps typ orange blå map sen overlay testa dig fram. Jo, jag gjorde alla Channels till var sin gråskalebild och la upp de, Zimens kom på att man skulle lägga de på var sin Channel i en gemensam bild.Men annars går det inte, du kan göra channelerna själv från orginal bilden, men man får aldrig effekten man skulle fått om man tagit bilden i färg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 18 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2007 Som Mezox sa annars kan man göra som jag gjorde på en av mina bilder som jag gav färg satte på en gradient map sen overlay blir ganska bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.