Soad_token Skrivet 29 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2007 Så man ska straffa alla arbetslösa för att några utnyttjar systemet? Nej men man ska inte låta folk få lika mycket pengar för att ligga i en soffa som att skrubba toaletter hela dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 29 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2007 Men då straffas ju dom som inte kan jobba. Om man blir sjuk vid 20 års ålder och inte kan jobba så vill man inte leva på en sämre standard än dom som jobbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 31 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2007 Så du menar att du ska få lika mycket som om du jobbar eller ligger hemma, varför inte ge alla samma lön så att ingen får mer (även om du läser 5 år på univerisitet). Problemet blir att du får pengar för att du gör något åt någon, lön. Om du inte jobbar och är sjuk vid 20 år så ska du ju få ersättning, men att du får samma som inann du slutatde jobba skulle vara absubt. Och sen så är det ju så att väldigt många fuska med systemet. T.ex. många som åker dit för skatte fusk (svartjobb) har bidrag sammtigit som dom jobbar, dom har ofta varit sjukskrivana och förtidspansionerade. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bisuta Skrivet 1 April 2007 Rapport Dela Skrivet 1 April 2007 Jag tycker det är att anklaga elever. Att bara drogtesta folk utan anledning eller misstanke tycker jag är sjukt. Jo, det håller jag faktist med om! Och det märks hur långt man kan komma med munnen, Mona har inte ens gått ur gymnasium. Med det menar jag såklart inte att hon är dålig för det, men jag tycker att det är ganska lustigt att en person som gått ut gymnasiumet är arbetslös. Och en annan som inte har gått ut kanske kommer att bli statsminister. Tyvärr har jag ingen källa till detta. Jag ska försöka hitta den senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.