Str4ndB3rg Skrivet 19 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 (redigerat) Jag undra lite snabbt bara är Punkbuster ett fuska program? Jag bara läste lite om det men är det det elr? Jag glömde installera det när jag instalera BFV,kan man ladda det endå? Redigerat 19 Mars 2007 av Star_Fox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AntiVirus Skrivet 19 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 Nej Punkbuster tar hand om PINGEN Och såntdära, har bara spelat Battlefield några gånger. Typ punkbuster är typ ett kicknings program eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 19 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2007 (redigerat) *hostar djupt* Punkbuster är ett inbyggt ANIT-CHEAT program... Sök på google nästa gång innan du ställer dumma frågor. Redigerat 19 Mars 2007 av TheExecutor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
XX2 Skrivet 20 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2007 Vad jag vet måste du pb på vissa servers. Pb gör så att du inte kan fuska när du spelar online. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 20 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2007 *hostar djupt* Punkbuster är ett inbyggt ANIT-CHEAT program... Sök på google nästa gång innan du ställer dumma frågor. han frågade bara visst för att han inte visste väl:S? -.- nästa gång så ska du svara ärligt inte vara oshyst -.- ba sådär lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 20 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2007 *hostar djupt* Punkbuster är ett inbyggt ANIT-CHEAT program... Sök på google nästa gång innan du ställer dumma frågor. Google is your freind, use him.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Str4ndB3rg Skrivet 20 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2007 Jag vet det var en super dum fråga! Jag fick reda på det när jag skulle lägga mig å sova. Så jag han inte fixa denna tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst newnameguy Skrivet 20 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2007 Cool down man, det är ditt val ;) Men jag försöker bara få folk att söka på google :visslar: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noiseless Skrivet 21 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2007 Öhm.. Punkbuster, är så kallad ett fusk program. Som går att ladda ner, eller så följer det med när man installerar spelet. Men om man använder punkbuster, så kan man fuska. Man kan stänga av, å på punkbuster. Punkbuster, hjälper en att komma in på en server lättare, å den drar ner ens egen ping. Men det kan bli strul med PunkBuster, men om man har det så måste man ladda ner en grej, för att kunna använda det på allmäna server, om inte..Så går det bara att spela på Punkbuster´s server. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 21 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2007 Som ni säger är Punkbuster ett anti-fusk program som är igång på servern (går givetvis att stänga av). Vad den gör är att den märker av om du fuskar, eller har några otillåtna program igång. Punkbuster kan även konfigureras så den kickar för ett X antal teamkills eller för hög ping. Tyvärr så går vissa fusk igenom punkbuster idag. Dock går det att ställa in så att punkbuster tar kort på din skärm, och kan på det viset upptäcka fusk. Detta krävs dock att serverns administratör loggar in på servern och tittar på bilderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noiseless Skrivet 21 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2007 Som du säger. Nu har jag nyligen hört, att det finns nämligen 2st punkbusters. Ett utav dom är det jag har berättat. Medans den andra är att många spel utgivare(utvecklare) har satt in punkbuster som ett slags skydd, mot cheating. Så här kan den funka. Om man fuskar så rapporterar punkbuster serverns admin, så då kan du bli kickad, eller bannad. Men som woicer@ säger, vissa fusk saker märker inte punkbuster av, för att det Punkbuster finns ute nu är gammalt, å dom håller på med ett nytt bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 21 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Mars 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Punkbuster Puckad bot tycker jag. Har blivit kickad tre gånger utan att ens ha en aning om hur man cheatar på BF2142... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.