Gäst Perisoreus Skrivet 27 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2007 De skulle kunna använda det till utpressning. Vore det inte intressant att ta fram något om Fredrik Reinfeldt el. ngn annan i hög position och kräva pengar mot att man håller tyst. Det går inte att bygga upp ett så säkert nätverk att det inte skulle kunna gå att bryta sig in i det. Bara känslan av att ngn kan se vilka forum jag debatterar på är nog kusligt. Och då skall ni inte säga att "det kan man göra redan i dag", utan det kusliga är att staten ger möjlighet till det. Det enda säkra verkar väl vara att skicka ordinarie brev nuförtiden; de verkar man helt glömt bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 28 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2007 Det ända sättet att göra någonting säkert mot hackare är att isolera det mot omvärden det vill säga att man inte kan låta det ha någon form av koppling mot internet. Det gör det svårare att hantera informationen och då tar man hellre chansningen och kopplar upp det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 29 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2007 Menar du att själva övervakningsprogrammet inte skulle vara uppkopplat till internet? Eller menar du att alla hackers inte skulle vara uppkopplade? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 29 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2007 Övervakningsprogrammet. Det är ända sättet att hålla hackare utanför systemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 29 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2007 hur ska dom kunna gå igenom epost medelanden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 29 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2007 Genom att dom har tekniken att läsa allt som passerar nationsgränserna och nu får dom troligen också tillståndet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 30 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2007 Men det kan bli konstigt om det inte blir kopplat till internet. Även om det skullle vara bäst så. Men som Gangsta4life sa, hur ska dem kunna kolla mailen? De måste vara kopplat till internet på ett eller annat sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 31 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2007 Jag menar bara på att för att vara säkra mot hackare så kan dom inte vara uppkopplade mot internet. Men eftersom att dom då inte kan övervaka så måste dom ju vara uppkopplade och då finns risken för att hackare tar över eller kommer åt saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 31 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2007 tänk att det finns sånna som bara vill göra livet piss för alla andra, ingen sympati och ingen empati = lika primitiva som ödlor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 6 April 2007 Rapport Dela Skrivet 6 April 2007 Kameror är jag för på allmänna platser typ köpcentrum och sånt men att avlyssna dator och annat går emot person integritetslagen eftersom vem som helst (av dom som kan avlyssna) kan få reda på personliga saker mm. Jag håller med dig till 100% Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 8 April 2007 Spelar det någon roll ifall nån svettig tekniker på FRA får reda på någons hemlisar ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 9 April 2007 Rapport Dela Skrivet 9 April 2007 Ja jag tycker inte att dom har med mitt privat liv att göra. Dom ska inte veta vilka jag pratar med, vad jag skriver osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.