ajar Skrivet 22 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2007 Personligen tycker jag att det är ganska löjligt att dela in band i olika génrer, men jag antar att det är för att ha något att gå efter. Vad gäller Green Day är det inte punk om man jämför med t.ex. "riktiga" punkband som Sex Pistols och The Ramones. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 23 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Mars 2007 Personligen tycker jag att det är ganska löjligt att dela in band i olika génrer, men jag antar att det är för att ha något att gå efter. Vad gäller Green Day är det inte punk om man jämför med t.ex. "riktiga" punkband som Sex Pistols och The Ramones. enligt många så är inte ramones och sex pistol punk heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 24 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Mars 2007 Lyssna först på : Sex pistols, the Clash, the Stranglers, Ebba grön, ramones och dom klassikerna. DOM ÄR PUNK! Sen lyssna på greendaylåtarna en triljard procents skillnad. Hört talas som skatepunk och punk-rock? Allt det där som du rabblade upp var ren punk. Det finns mer eller mindre ren punk. Det går inte att neka helt till att Green Day inte har någon punk i sig. Ebba Grön har gjort betydligt opunkigare låtar än "American Idiot" t.ex.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 26 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2007 jag är säker på att om Green Day drog sönder sina kläder och skaffade punk frisyr så skulle dom bli kallade punk i musiken också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sicworld Skrivet 26 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2007 Green Day <_< är väll inte bra :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 26 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2007 Green Day <_< är väll inte bra :P Och endel tycker säkert du är ful och endel att du är snygg, smaken e som baken. Samma med musik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 27 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2007 Green Day <_< är väll inte bra :P har någon frågat om green day är bra eller inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 27 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2007 jag är säker på att om Green Day drog sönder sina kläder och skaffade punk frisyr så skulle dom bli kallade punk i musiken också. Varför står inte det här i "trender och mode" forumet om det här handlar om kläder och frisyrer. :bah: Jag trodde att vi snackade musik här? :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 27 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2007 Personligen tycker jag att det är ganska löjligt att dela in band i olika génrer, men jag antar att det är för att ha något att gå efter. Vad gäller Green Day är det inte punk om man jämför med t.ex. "riktiga" punkband som Sex Pistols och The Ramones. Isåfall är nog de som sagt det är inte riktigt klara i huvudet. Sex Pistols var ju ett av de första punk banden och räknas för f*n som en av grundarna till génren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnus_the_gamer Skrivet 27 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2007 Green day är så kallad "softcore punk" eller "easy punk" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThePunisher Skrivet 30 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2007 (redigerat) Personligen tycker jag att det är ganska löjligt att dela in band i olika génrer, men jag antar att det är för att ha något att gå efter. Vad gäller Green Day är det inte punk om man jämför med t.ex. "riktiga" punkband som Sex Pistols och The Ramones. jo, precis. typ alla säger att varken sex pistols, ramones, green day är punk. Men vad är punk då? Jo den är död :/ btw: exakt när har bandmedlemmarna i green day sagt att dom spelar pop? Redigerat 30 Mars 2007 av ThePunisher Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 3 April 2007 Rapport Dela Skrivet 3 April 2007 GD suger ändå /careface. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.