Hoppa till innehåll

Green Day Är Inte Punk ! <läs


Rekommendera inlägg

Personligen tycker jag att det är ganska löjligt att dela in band i olika génrer, men jag antar att det är för att ha något att gå efter. Vad gäller Green Day är det inte punk om man jämför med t.ex. "riktiga" punkband som Sex Pistols och The Ramones.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att det är ganska löjligt att dela in band i olika génrer, men jag antar att det är för att ha något att gå efter. Vad gäller Green Day är det inte punk om man jämför med t.ex. "riktiga" punkband som Sex Pistols och The Ramones.

 

enligt många så är inte ramones och sex pistol punk heller...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyssna först på : Sex pistols, the Clash, the Stranglers, Ebba grön, ramones och dom klassikerna. DOM ÄR PUNK!

Sen lyssna på greendaylåtarna  en triljard procents skillnad.

 

 

 

Hört talas som skatepunk och punk-rock? Allt det där som du rabblade upp var ren punk. Det finns mer eller mindre ren punk. Det går inte att neka helt till att Green Day inte har någon punk i sig. Ebba Grön har gjort betydligt opunkigare låtar än "American Idiot" t.ex....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag är säker på att om Green Day drog sönder sina kläder och skaffade punk frisyr så skulle dom bli kallade punk i musiken också.

 

Varför står inte det här i "trender och mode" forumet om det här handlar om kläder och frisyrer. :bah: Jag trodde att vi snackade musik här? :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att det är ganska löjligt att dela in band i olika génrer, men jag antar att det är för att ha något att gå efter. Vad gäller Green Day är det inte punk om man jämför med t.ex. "riktiga" punkband som Sex Pistols och The Ramones.

 

Isåfall är nog de som sagt det är inte riktigt klara i huvudet. Sex Pistols var ju ett av de första punk banden och räknas för f*n som en av grundarna till génren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att det är ganska löjligt att dela in band i olika génrer, men jag antar att det är för att ha något att gå efter. Vad gäller Green Day är det inte punk om man jämför med t.ex. "riktiga" punkband som Sex Pistols och The Ramones.

 

jo, precis. typ alla säger att varken sex pistols, ramones, green day är punk. Men vad är punk då? Jo den är död :/

 

btw: exakt när har bandmedlemmarna i green day sagt att dom spelar pop?

Redigerat av ThePunisher
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...