Hoppa till innehåll

Hur Man Tjänar Lite Pengar Lvl 10-30


john97
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej! nu ska jag lära er små barn om hur man gör upp en eld!

 

 

nä skämt åsido, denna "guide" är främst riktat till Alliance spelare.

 

lvl 10:

Jag spelar som Gnome mage med fördelen att de har mer mana,kan göra vatten,kan göra mat och dödar kvickt plus att de använder bara kloff (Cloth) och stav i princip.

 

Jag har Proffession:Skinning och mining. syftet: tjäna pengar på rå material.

 

Börja med att se till att du har tid,Ork,tomma väskor och vatten (i fall du inte är en mage).

Sedan ska du vara ensam eller ha en lvl 60 elr nåt som är i Outlands.

 

Jag började döda vildsvinen runt Gol´borrar(?) Quarry, för där finns:Copper veins,linen kloff drops utav Troggen och leather utav svinen plus en å anna kista.

plus nära till vendor och hyfsat nära till IF och AH.

man kan även göra Questen där omkring och få ca 10s på dessa.

Jag hade tur då jag questade där så jag fick ca 30 Sph (Silver Per Hour) men då hade jag fett med tur.

 

lvl 11: okej nu kan man börja håll på vid både Gnomeregan och samma pejs som på lvl 10 (man kan göra Gnomeregan på lvl 10 men finns inte lika många kistor där). andledning:Linen kloff och vendor trash.

 

lvl 12: Loch modan, döda troggs,Kobolds, Björnar och svin. ca 30-60 Sph linen kloff,vendor trash och en grön sak till AH då och då.

 

lvl 13: se lvl 12

 

lvl 14: Troggen i mitten av sjön (loch modan),och skinna alla djur i sjön och uppe på land.

 

lvl 15: samma som lvl 14

 

nu borde ni ha ca 2-5g om inte så borde ni skaffa det genom att gå tillbaka och lära er där.

 

lvl 16: döda ogres,spindlar,björnar och troggs i Ironband dig sit eller vad det heter.

andledning: Mycke vendor trash (Rotting Bear Carcass som björnar droppar e bra vendor trash.),mat till pet (iaf du e en hunter) och då och då en grön.

 

lvl 17: nu är vi i Westfall och dödar i Deadmines (EJ instasen) mycke vendor trash, wool kloff,linen kloff, mycke Veins, och gröna drops ganska ofta.

 

lvl 18: se lvl 17 och även i Red Ridge mountains och dödar svarta drak ungar och gnoller.

 

lvl 19:se lvl 17 och 18

 

lvl 20: Redridge mountains, Blackrock orcher, svarta drak ungar och gnoller ca 1 gph

 

nu börjar vi närma oss Duskwood och Ashenvale, men mest Duskwood.

 

lvl 21: Vargar i duskwood, och även zombisarna vid kyrkogården (västra delen av Duskwood) pet food,vendor trash och grön ibland. ca 1-2 gph

 

lvl 22: se lvl 21

 

lvl 23: Varulvarna och vargarna å zombies. ca 2 gph.

 

lvl 24-25: allt, allt och allt, ca 2-3 gph (tro det eller ej)

 

eller om man är i Ashenvale:

 

lvl 21: Renarna i närheten av Darkshore gränsen. ca 1-2 gph

 

lvl 22:björnarna i närheten av Astraanar. ca 2gph

 

lvl 23: se lvl 22

 

lvl 24: samma som lvl 23

 

lvl 25: Furbolgs ,vendor trash,wool kloff ibland silk, och gröna rätt ofta

 

Desolace.

 

lvl 26: det är tufft men se till att vara nära Nigels point eller vad det heter, döda Basiliskerna och skorpionerna och fåglarna, mycket vendor trash inte så många gröna men silk, ibland Mageweave kloff ca 4 gph

 

lvl 27: samma som lvl 26

 

lvl 28:Soloa DM (det går faktiskt på lvl 28)

 

lvl 29:Desolace elr soloa DM

 

lvl 30: defenetivt Soloa DM och göra lite stockades med

 

 

Strangelthorn vale:

 

lvl 26: döda tigrar och pantrar, på vart tredje drop (ungefär) får man Bristly Whisker som är värd ca 7,33 s, (ca 11% drop chans men ändå ca vart tredje kill) även Gold vein då och då. ca 3-4 gph

 

lvl27-29 samma sak och soloa DM

 

lvl 30: döda goblins och tigrar och basilisker. ca 5 gph

 

Läs den och förundras om ni har nåt tillägg så skicka ett pm till mig. :D

 

taget från en wow sida.

Redigerat av john97
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ska jag vara riktigt ärlig så tror jag inte på det där med att soloa DM i lvl 28 =/ (funkar inte)

 

nänä, jag kunde bara sola sfk delen av Paladin quet för lvl 22 (mace quet). Då var jag lvl 24!

 

Jag sola DM ända till kaptenen som lvl 25, svårt men jag var nästan fullt blå gearad (bara necken som var grön) men det krävdes dock en hel del Potions :P

 

Köp lista för runnen :

 

3 Stealth potion

10 Healing potions

5 Mana poitons

5 Movement potions

2 konstiga stamina / intellect ringar

 

Men aja, skit bra guide.. bara ett problem, mycket stav fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men om vi säger så här: detta är ju en nybörjar guide så jag antar att den är för nybörjare och då kommer vi till en mycket bra fråga: går det verkligen särskilt bra för en nybörjare att soloa DM? (som är i lvl 28)jag vet inte det kanske går bra men senast jag såg en nybörjare försöka torskade han dit ordentligt (en kompis)

 

(och om jag måste vara helt ärlig så förundras jag inte särskilt mycket av denna guide,men jag påstår heller inte att jag kan skriva bättre guider)

 

och jag störde mig lite på att han stavade cloth kloff (kanske lite fjantigt att störa sig på men då får jag väll vara fjantig)

 

 

 

och jag kom just och tänka på en sak: är inte tigrarna och pantrarna i stv lvl 30+? och goblins i stv är ju lvl 34+ och nu kanske ni tänker: hallå dom är ju "bara" 4 lvls högre men min kompis som är nybörjare kan inte klara mobs som är 4lvls högre än han själv.

 

så om jag ska vara riktigt ärlig så tycker jag inte det här är nån bra nybörjar guide utan den är bättre för folk som är "skillade" eller som har erfarenhet (fast dom som är "skillade" på WoW kanske redan vet om alla dom här tipsen så det kanske ändå inte är nån bra guide för skillade spelare =/ )

 

och nu vill jag ju inte få det att låta som om nybörjare skulle vara kassa på WoW

(eftersom om man tänker efter så är jag också lite smått nybörjare på WoW =P)

 

och nu kanske ni tänker "haha hans kompis är väll han själv" men det är det absolut inte

 

 

jaja nu ska jag sluta plåga er med mina dryga texter

 

MVH/Darkdevil

Redigerat av darkdevil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...