Hoppa till innehåll

Warrior Vs Paladin


Snookis
 Dela

Rekommendera inlägg

lol for the alliance? så taget från alla hordes: FOR THE HORDE, och jag vet det för om man är orc och gör /cheer så säger han: FOR THE HORDE!

 

Är din orc female eller male? :)

Kanske lite off-topic nu..

 

 

On-topic: Warriors har skills för att kunna tanka (defensive stance -.^) och damage (berserker stance).

Jag föredrar dock warrior eftersom jag ÄLSKAR att tanka :P (fast ibland är det kul om vi har 2 warriors i gruppen och jag får DPSa. brukar ligga 2:a på damagemetern då -.^). Kanske inte så bra beskrivning av en warrior men... Kan även nämna att warriors är den mest gear-beroende klassen i spelet. Har du ett(eller två) bra vapen, så kan du grinda nästan non-stop.

 

Paladins är mer av en supporter klass enligt mig (tänker på deras roll i instancer).

De kan heala, buffa, tanka till en viss del och göra rätt så bra damage.

Redigerat av Potatisbil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Paladins kan både hela och tanka helt perfekt (jag har solo-helat alla 5man instances, och de flesta heroic, och så finns det en film där en paladin tankar hela Karazhan), däremot så krävs det väldigt bra gear och skicklighet för att göra någon vidare skada jämfört med andra klasser, warriors kan tanka bra och göra grym DPS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har valt att spela på en alt som kan använda mail och senare plate. Men jag vet inte vad jag ska välja. Jag har hört mycket om att Warrior bara blir nerfade. nån som kan berätta hur det ligger till? :)

 

 

Beror på.. om du är palladin med retri specc och skaffar Crusader Strike (senaste talent skillen), så är det ganska skojj :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Nerfen vände, nu så får dem lika mycket rage som förut. Vi är dessutom buffade som till exempel. Thunder clap= bra aoe aggro generating, och det är bra om man bara får mindre stryk när motståndaren slår slött.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tauren Warrior , klart den bästa warrior typen man kan vara .

Visst warriors blev nerfade i TBC, men och ? Specca Fury så spelar det ingen roll hur j*vla mycket man nerfar oss !

 

Tauren är de bästa tankarna, Orc bästa fury och Mortal Strike, (Bloodrage är en gratis AP trinket, typ) och Undead är bra i PvP på grund av Will of the Forsaken, men jag skulle nog ta Orc.

Om du ska ha en Horde ras dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Bland Horde På PvP:Orc/Undead, troll kan också vara bra på fury

Bland Horde på PvE:Orc och Tauren, Orc får ju mer axeskill så :P

 

Bland Alliance på PvP:Night Elf (ShadowMeld för försvar) och Gnome (Escape Artist mot frostnova, immobilze effekter och så)Dessutom så tycker jag det är skönare känsla och vara gnome med fury specc :P

 

Bland Alliance på PvE:Dwarf (Stoneform) bra om man vill ta bort en dödlig poison, bleed. Human också med tanke på att de får sword/mace skill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket svårt val, står mellan Holy Paladin eller Protection Warrior enligt mig, välj endast den klassen om du ska ha den speccen ;). Det är bäst, du får oftare vara med i partyn/raids.

 

Personligen gillar jag Warriors mer, välj det ;)

Och för guds skull, välj Alliance!! :P

 

 

Men det går segt att levla med dom speccen :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...