Hoppa till innehåll

Ssbb


27Caramele
 Dela

Rekommendera inlägg

Från E3 2006:

 

"How will Super Smash Bros. Brawl utilize the Wii controller?

 

Sakurai: Rather than just trying to implement too much of the functions of the Wii controller, we want to keep the control simple. I'll just say now that you might not want to throw away your Gamecube controllers just yet. Mr. Miyamoto and Nintendo have encourage developers to use the controller in new and different ways. I look at my role as offering something different. I'm trying to deliver something that has a more standard control scheme."

 

Alltså kommer man mest troligt använda GC kontroller till SSBB.

 

Läs mer om det HÄR

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Szellerie

Jag tror och hoppas dom gör en speciell handkontroll, exlusivt för SSBB och eventuella framtida SSB-spel till Wii. Verkar svindåligt att använda gamla GC-kontrollen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sant. Jag hoppas också att man kommer att använda Wiimoten och Nunchuken till SSBB, men jag har absolut ingen aning på hur man skulle kunna göra det. Ett spel som SSBB är nog svårt att spela med Wiimote. Egentligen skulle jag inte bli alltför besviken om det visade sig att SSBB inte stödjer Wiimote, då jag har både en Classic Controller och ett antal GC-kontroller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Eventuellt kommer det kanske att fungera som kontrollerna i kommande Mortal Kombat: Armageddon, som har utlovat aqtt man ska kunna utnyttja Wii-motens unika egenskaper för att ge en ny nivå fighting-spel. Tyvärr har jag lite dålig koll hur kontrollerna kommer att funka där, men jag vet att de kommer att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...