Hoppa till innehåll

Attityförändringar Hos Barn


Bplay

Rekommendera inlägg

Isåfall missförstod du mig, självklart menar jag efter deras beteende. Dock är det så många barn som fortfarande är unga som hamnar i kriminalitet och frågan är vad som görs åt det. Men en sak är säkert och det är att lärarna har alldeles för lite diciplin på barnen i skolan och det är trist.. nu kan en unga springa fram och säga "Hej din j*vla hora".. och var f*n kommer det ifrån..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst DonKeN

Varför ska allt handla om vuxna? Allt handlar om vuxna! Tvång och alla förbud mot barn under 18år! Sen så finns det korkade föräldrar som slår sina barn hela tiden!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tvång och förbud?

 

Ja en del saker är ju självklara, som tex att vi inte får handla sprit, kanske vara ute hela nätterna och komma och gå när vi vill.. dock tycker jag att det är dålogt med föräldrar som håller för hårt på sina barn och har tidiga tider de måste vara hemma, å tjejer får inte träffa sina pojkvänner.. Jag har alltid haft fritt att sova hos min pojkvän och så, det är bra.. DÅ slipper man smyga med det som många nadra gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte bara för att dem är äldre. Jag har dock inte något bra argument varför man ska respektera dem jag bara tycker det. Däremot ska man inte respektera pedofiler mm.

 

 

Och det klart man följer lagarna bara för att dem finns. För vissa är en sak en självklarhet medan det inte är det för andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte bara för att dem är äldre. Jag har dock inte något bra argument varför man ska respektera dem jag bara tycker det. Däremot ska man inte respektera pedofiler mm.

 

 

Och det klart man följer lagarna bara för att dem finns. För vissa är en sak en självklarhet medan det inte är det för andra.

 

Så du menar att du har inte ihjäl en annan individ bara för att det är olagligt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte bara för att dem är äldre. Jag har dock inte något bra argument varför man ska respektera dem jag bara tycker det. Däremot ska man inte respektera pedofiler mm.

 

 

Och det klart man följer lagarna bara för att dem finns. För vissa är en sak en självklarhet medan det inte är det för andra.

 

Nej jag skulle inte göra det men jag tror nog att det finns andra människor som defenetivt skulle göra det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte bara för att dem är äldre. Jag har dock inte något bra argument varför man ska respektera dem jag bara tycker det. Däremot ska man inte respektera pedofiler mm.

 

 

Och det klart man följer lagarna bara för att dem finns. För vissa är en sak en självklarhet medan det inte är det för andra.

 

 

Lagar finns som riktlinjer för dem som inte har egen insikt på vad som är bra och dåligt, sen att den del skiter i det är en annan sak..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allt eftersom samhället förändrats blir attityden förändrad. De borde införa aga som en lösning I skolan.

 

Nej det borde dom inte, efter som du inte får slå en vuxen ska du inte få få slå ett barn, eller det är fel att slå någon överhuvudtaget. Därimot ska dom få ta i mer, bokstavligen talat hålla fast elever och bära ut dem från klassrum om dom stör. Även beslag ta saker som senad kan återlämnas åt föräldrarna (inte eleven). Det tror jag skulle få föräldrarna uppmärksamma om sitt barns situation i skolan och även få tyst på lektionerna. Sen för att få bukt på språket finns det en efektiv (men lite töntig kanske) metod, du får en viss tids kvarsittning varje gång du använder ord som "hora" mm. Även att man ringer föräldrar när eleven är frånvarande så länge eleven inte är sjukanmäld(inte att kompisarna medelar med andra ord).

Vart den här förändringen mot aktoriteter har kommit ifrån beror nog mest på att lärare mer eller mindr inte fått röra elever. Det betyer att elver har kunnat göra vad dom vill utan konsikvenser, vilket leder till att dom också slutat respektera lärare.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...