Kylle Skrivet 20 April 2007 Rapport Dela Skrivet 20 April 2007 Jag köpte nytt headset idag (Deltaco HL-56) och micen fungerar inte. Ljudet fungerar perfekt men inget ljud registreras och det kommer inte upp något om att enheten har installerats. Vad ska jag göra för att fixa problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 20 April 2007 Rapport Dela Skrivet 20 April 2007 Har du rätt intälningar på porten(man kanju välja en massa olika sorters micar) Om du har gratis suport föreslår jag att du ringer dom får dom vet alltid bäst. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kylle Skrivet 20 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 20 April 2007 Har du rätt intälningar på porten(man kanju välja en massa olika sorters micar) Om du har gratis suport föreslår jag att du ringer dom får dom vet alltid bäst. Soad_token Vilken port? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 20 April 2007 Rapport Dela Skrivet 20 April 2007 OM du går in på "start" "kontrillpanelen" "Ljud, ta..." "Ljud och ljud..." i den nya rutan "röst" (en av flikarna där uppe) "Testa maskinvaran" på röst delen. Funkar inte micen efter det så kan du göra om allt utom testa maskinvaran och istället klicka på "volym" och där testa lite olika ljudnivåer för micar sen kan du också klicka på "alternativ" och sen på "avancerade kontroller" välj sedan "avancerat" under "microphone" kryssa i den enda sutan där det står en massa om "microphone 1 boost+..." Nu antog jag att du har xp, och funkart inte det här fötreslår jag att du vänderdig till suport(om du har ) eller hoppas att nångon anna kan mer om de här. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 21 April 2007 Rapport Dela Skrivet 21 April 2007 Om inte någon annan mikrofon som du har hemma fungerar, så tycker jag att du ska reklamera varan. Gå till din återförsäljare och be om en ny vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kylle Skrivet 21 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 21 April 2007 Nu har jag fått igång micen så att windows ljudinspelaren hör mig men skype hör mig inte, vad kan jag göra nu då? Jag vill helst undvika att gå tillbaka till återfärsäljaren eftersom jag bor fyra mil ifrån den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kylle Skrivet 24 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 Jag har c-media 6501 som ljudkort och m2n-e-sli som moderkort och jag har nu fått reda på att det är ingen bra kombination om man vill ha en mic som funkar bra. Jag hittar inga drivrutiner som funkar och jag har letat på asus.se och cmedia.com men hittar inga, nån som vet vart jag kan hitta såna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rikke Skrivet 24 April 2007 Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CAR...12-2-4219.shtml den kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 24 April 2007 Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 men man måste väl ladda ner rätt drivers,anars går det väl åt h*lvete? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kylle Skrivet 24 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 24 April 2007 Nu har jag ladda ner drivers men nu kommer det upp att bandbredden inte räcker till. Ok tack för länken, äntligen funkar det. Så om ni moderatorer vill så kan ni låsa tråden nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.