Hoppa till innehåll

Nytt Headset

Kylle

Rekommendera inlägg

OM du går in på "start" "kontrillpanelen" "Ljud, ta..." "Ljud och ljud..." i den nya rutan "röst" (en av flikarna där uppe) "Testa maskinvaran" på röst delen. Funkar inte micen efter det så kan du göra om allt utom testa maskinvaran och istället klicka på "volym" och där testa lite olika ljudnivåer för micar sen kan du också klicka på "alternativ" och sen på "avancerade kontroller" välj sedan "avancerat" under "microphone" kryssa i den enda sutan där det står en massa om "microphone 1 boost+..."

Nu antog jag att du har xp, och funkart inte det här fötreslår jag att du vänderdig till suport(om du har ) eller hoppas att nångon anna kan mer om de här.

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag fått igång micen så att windows ljudinspelaren hör mig men skype hör mig inte, vad kan jag göra nu då? Jag vill helst undvika att gå tillbaka till återfärsäljaren eftersom jag bor fyra mil ifrån den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har c-media 6501 som ljudkort och m2n-e-sli som moderkort och jag har nu fått reda på att det är ingen bra kombination om man vill ha en mic som funkar bra. Jag hittar inga drivrutiner som funkar och jag har letat på asus.se och cmedia.com men hittar inga, nån som vet vart jag kan hitta såna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...