Hoppa till innehåll

Fråga Angående Trådlöst Nätverk


oddy

Rekommendera inlägg

När jag sitter vid en dator ihopkopplat i ett trådlöst nätverk hemma och vissa sidor som jag är innepå så bryter det och kopplar ifrån så jag måste typ ta ur och sätta i USB grejen vi har. OCh om jag ska ladda ner något (inte olaglig nedladdning) så går det att ladda ner ett visst tag och sen bryter det. Någon som har något svar på problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Det brukar oftast vara så med trådlös nätverk. De är o stabila och strular. Man ska helst föröka undvika trådlös. Men varför det händer så här med dig vet jag inte :(

För trådlöst ska ju funka med att surfa på nätet och ladda ner ganska bra. Det är spel online som brukar vara strul med :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol. nästan tvärtom för mej brukar klara att köra online. (kör bara runescape då) men det är när jag laddar ner som det strular. Liksom lite lett om man måste ladda ner något program för att visa vissa sidor och grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm, USB-grunkor har jag haft lite problem med vad gäller nätverk. Men du kan ju prova kolla tillverkarens webbplats efter nya drivare. För övrigt så tycker jag personligen att min Wlan-pinne funkar betydligt bättre nu i Vista än i Xp, men det kan ju variera från olika modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men du kan ju kolla hur bra mottagning du har om du går in i nätverks kopplingen...har du typ en stapel så får du rikta om antenn eller vrida USB sticka så att du får bättre mottagning(om inte väggen är för tjock eller nått). Det låter iaf som om du har dålig mottagning...har haft samma problem själv ibland men oftast hjälper det att rikta usb stickan åt ett annat håll :)

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...