oddy Skrivet 28 April 2007 Rapport Dela Skrivet 28 April 2007 Hey jag har lite frågot om klasser. En hunter är den bra i PvP och man kan ganska lätt komma in i instances och sånt och samma frågor om rogue också. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 29 April 2007 Rapport Dela Skrivet 29 April 2007 PvE guilder brukar inte öppna så mycket platser för hunters. De får inte enkelt plats i raids, 5manna instancer och så, de är faktist bra på PvE och kommer med i premades. Rogues därimot ger fett med bra skada på PvE så de kommer in lätt på grupper + deras crowd control! Och rogue är imba på PvP just nu med deras cloak of shadow mot casters! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snookis Skrivet 29 April 2007 Rapport Dela Skrivet 29 April 2007 Inga problem att hitta grupp till instancer för mej <_< Och hunter är bra i PvP också. Tycker för övrigt att Både rogue och Hunter är roliga classer att spela, men min main är en 70 hunter och sen en lvl 64 alt rogue så jag har spelat mer med huntern. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 29 April 2007 Rapport Dela Skrivet 29 April 2007 Folk brukar iallafall prioritera mage, rogue, warlock som dps klass, de flesta gångerna iallafall. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 29 April 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 29 April 2007 Då frågar vi samma frågor om shaman istället då. Och så en fårga til om shaman är dom för krånliga för en nybörjare? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snookis Skrivet 29 April 2007 Rapport Dela Skrivet 29 April 2007 (redigerat) Folk brukar iallafall prioritera mage, rogue, warlock som dps klass, de flesta gångerna iallafall. Rogue? Visst, är jag i en instance med en mage så dpsar den mer än jag. Men en rogue jag dpsar mer än när jag kör instancer. + att det beror på vilken sorts instance. Inte så kul med en rogue om mobsen i instancen cleavar hela tiden^^ Shaman kan vara ganska krångliga med alla totems som svar på oddys fråga. Redigerat 30 April 2007 av Cold_fear Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Worthless Skrivet 30 April 2007 Rapport Dela Skrivet 30 April 2007 Om du är priest kommer folk be för dej , alla behöver la en priest? Warrior är dock också bra! eller glöm det ja sa :) det är upp till dej Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hajen Skrivet 30 April 2007 Rapport Dela Skrivet 30 April 2007 Då frågar vi samma frågor om shaman istället då. Och så en fårga til om shaman är dom för krånliga för en nybörjare? Har en lvl 62 tauren shaman, det var min första gubbe om jag gjorde, shamans är väldigt lätta att spela som, men i högre levlar går allt ut på sitt gear och man måste ha mycket armor och sammtidigt göra bra dps, annars tröttnar man på klassen som jag gjorde. Endast noobs vet inte hur man kontrollerar sina totems och vilket man ska sätta ut när, det är inget svårt alls. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 30 April 2007 Rapport Dela Skrivet 30 April 2007 Se hunter som en extradmg maskin. Den är alltid random, vilket gör att den inte ofta får plats i grupper. Warriors behövs nästan alltid BARA till tank. Rogue har fett bra dmg, men dock inte lika bra som mage. Så vill du komma med i grupper och så lätt, så ska du vara priest(heal), warrior(tank), eller mage(dps) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 3 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2007 Så kör hunter nu. Undrar bara vilken talent jag ska inrikta mej på sen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 4 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2007 Jag lirar en warrior 70 och en priest 60. Listar de klassers talents jag kan : Priest / Shadow - Bra för karazhan. Priest / Holy - Bra för alla instancer. Warrior / Fury - PvE, behövs i bwl (körs inte längre) och den kommande instancen BT. Warrior / Protection - Bra för alla instancer. Druid / Feral - Bra om du ska tanka, även dpsa. Dock finns det ingen instance du värkligen needar det i. Druid / Restoration - Bra för alla instancer. Shaman / Enchantment - Tro det eller ej så är det som gör mest skada i hela spelet. Shaman / Restoration - Sådär, om man inte hittar något annat kan man ju ha det. Paladin / Retribution - Gränsfall Paladin / Holy - Just nu den bästa healingen man kan få. Men nu har jag inte skrivit upp rogue och hunter. En hunter är bra i både pve och pvp, dock vet inte många det för de aldrig provar att ha hunters i grupper och raids. En hunter som vet precis vad han gör kan göra mer dmg än vad en rogue som vet precis vad han gör. En rogue är både bra i pvp och pve. En rogue kan lätt vara top dps i dagens läge. p.g.a alla noob raid leaders. De flesta rogues vet precis ingenting om deras klass och bara använder alla spells de har. Klasser / Talents man borde välja : Shaman / Enchantment (Lätt) Hunter (Svår) Paladin / Holy (Lätt) Warrior / Fury (lätt) Graderad av marijoteten av de som kan spela wow. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 5 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2007 Rogue: Gör mycket skada oberoende av vilka gears man har bara man har bra specc. Kommer oftast med i partyn, då man kan behöva sap. I raids på 25 kommer kanske 2 med, i en raid på 10 (Karazhan) så kommer max 1 med. De flesta som spelar Rogue kan inte klassen, den är svårare än vad man tror. Har själv en Rogue och måste säga att jag lärt mig den mycket bra, men har provat mig fram mycket. Rogues är mycket bra i PvP och dominerar fram till 30-39 PvPn. Sedan blir de ganska medelmåttiga. Ska du spela PvP med rogue så rekomenderar jag Mutilate (Assasination specc) med inslag av Subtlety. Ska du spela Raids/Instancer rekomenderar jag Combatspecc med inslag av Assasination. Hunter: Mer beroende av gear och mycket beroende av en bra specc. Marksmanship är en rekomendation. En grym Hunter gör mer skada än en rogue. Hunters har det lite svårare att komma med i partyn, då de flesta rogues gör mer skada. I raids dock är det ungefär lika som för Rogues. Hunters är bland de bästa i de låga PvPerna precis som rogues, oftast är det hunters eller rogues som toppar. Jag vill säga att Marksmanship är bästa speccen för båda PvP och PvE. Hunters är lite lättare att spela än rogues. Slutsatsen är att Rogues och Hunters är ungefär likadana, samma skada och samma svårighetsgrad. Har man en imba av varje så tror jag Huntern skulle vinna dps listan, men är de medelmåttiga vinner roguen. Jag tycker du ska välja Hunter, finns för mycket rogues ;). Rätta mig om jag har fel på någon punkt. Kan egentligen inte så mycket om hunters som jag kan om rogues. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg