Hoppa till innehåll

Vista På 1024mb Ram...


Gäst AntonJ3000
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst AntonJ3000

Funkar Vista med 1024mb ram bra...

eller måste man köpa mer...

och när man ska lira wow behöver man väl typ 2048mb (om man ska ha vista med)

Redigerat av AntonJ3000
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst AntonJ3000

Skall man köra Vista så bör man absolut ha minst 1gb för att det skall flyta på. Skall du även spela spel så kan det vara bra med 2gb ja.

 

Ok tack...ska köpa det
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Jag hatar också Vista. Hela operativsystemet gjorde så att jag blev tvungen att FORMATERA hårdisken för att ta bort det. Sen funkade inte heller minna program och spel i Vista. Men det jobbigaste av allt, det tar upp mycket RAM och finnas nästan på alla datorer man köper. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vista Basic fungerar på 512 MB i RAM men är som bäst vid 1 GB.

 

Vista Premium som de flesta kör med i hemmet är minimum 1 GB men det är på gränsen och skulle rekommendera alla som kör med Vista Premium att uppgrader till minst 2 GB för allt ska fungera.

 

Vista Business och Ultimate bör ni inte ens fundera på.

 

För er som har problem med spel och program så kolla av tillverkarna till dessa spel/program om inte de släppt nya patchar för Vista.

 

varken vi gillar det eller ej så är Vista här för att stanna och det är där supporten kommer ligga. XP home kommer ha support i max 1 år till medans XP pro möjligen 2 år sen kommer de försvinna helt och då gäller det att man är med i spelet.

 

Dock avvaktar jag själv med Vista till iallafall SP2 har kommit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...