Hoppa till innehåll

Ang. Tråden Drömmar

Anorectic

Rekommendera inlägg

• Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo jag har läst men inte funnit något specifikt svar, ibland fungerar det för mig men det är inte så ofta.

De känns som jag gör allting som vanligt i verkligheten.

En sak är konstig för mig och det är att jag drömmer något och några dagar senare händer det som jag drömt och allt känns så bekant :S (händer ibland)

Det kallas för en Deja vu.

Registrera på ld4all's forum, jag är Arabinator där! Ni kan läsa min drömjournal där också!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är faktiskt farligt att kunna kontrollera sina drömmar, för vissa som kan det vill hellre sova än vara vakna !

Jag menar inte att man vaknar upp på riktigt. Mer att man börjar förstå och "komma ihåg" att det är en dröm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Szellerie

Har faktiskt aldrig tänkt tanken att drömma lucida drömmar, även om jag faktiskt gjort det nån gång. Men då kämpade jag bara för att vakna och lyckades till slut. Ska testa nästa gång jag drömmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mega93

Jag har aldrig varit medveten om att jag drömmer, dock har jag kunnat tänka någolunda klart.

En gång drömde jag att en enorm orkan drog in vid husen där jag bor. Den svängde mot mitt hus (lägenhet) och jag slängde mig under bordet för skydd. Sen kom jag att tänka på att det kanske inte är världens smartaste att ta skydd under ett marmorbord (stenbord) när en orkan drar in :P Så jag slängde mig ytterligare en gång och tog skydd bakom min soffa.

Inne på ämnet Lucid dreaming. Det är oftast människor som drömmer i färg som lär sig kontrollera sina drömmar enklast. Ingen drömmer i svartvitt såklart, men man brukar inte kunna veta eller komma ihåg vilken färg det var i drömmen. De människor som "drömmer i färg" använder lite mer av hjärnan när de sover (inte mycket mer! Extremt lite mer!). Så hjärnan registrerar fortfarande vad du ser och förknippar det med färger ur ditt minne. Så vissa gånger kan det hända att gräset är lila eller brunt.

(Inte för att det har något med något att göra men jag "drömmer i färg")

Ska kolla igenom lucid dreaming guiden och testa :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...