Gäst Mega93 Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 ibland när jag ska sova, s¨å "somnar" jag, fast jag kan tänka vad som ska hända i drömmen, typ som jag är en historie berättare, tex, att jag går till skolan, stanar av framför dörren in, bestämmer om jag ska gå in, eller gå nån annanstans svårt att förklara, men är det typ att styra drömmen? Lucid Dreaming (Klardrömmande) är att du VET att du drömmer och ÄR medveten om att det inte är på riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pelleelle Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 (redigerat) Bara så ni vet, WILD är antagligen den svåraste tekniken som finns. MILD kan vara lite lättare för newbs. Men jag har försökt att wilda, och vid ett tillfälle höll jag på att få en OOBE. hur gör man en WILD/MILD/OOBE? o.O Redigerat 12 Maj 2007 av ruby king Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 12 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2007 (redigerat) Allt sånt kan du läsa om här: http://ld4all.com/guide.html [EDIT] Man kanske borde starta en ny tråd om Lucid Dreaming endast kanske? Redigerat 12 Maj 2007 av Mega93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 13 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2007 Allt sånt kan du läsa om här: http://ld4all.com/guide.html [EDIT] Man kanske borde starta en ny tråd om Lucid Dreaming endast kanske? hmm, jo. det borde man nog igenteligen göra. Det svåraste för mig i Lucid Dreaming är att hålla mig kvar i drömmen. Har ni några andra tips än dom som står på sidan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raffed Skrivet 13 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2007 Allt sånt kan du läsa om här: http://ld4all.com/guide.html [EDIT] Man kanske borde starta en ny tråd om Lucid Dreaming endast kanske? Haha i natt fick jag en lucid dröm igen men jag typ hade as-svårt att stanna kvar i drömmen..först snurrade jag runt och allt blev suddigt och jag kunde höra tickandet från klockorna medan jag drömde..Sedan sa jag i drömmen för mig själv "Jag ska stanna kvar!Jag ska stanna kvar!Jag ska.." Och det hjälpte..i 3 sekunder sedan så vaknade jag..Slog i huvedet i en planka så att klockan föll ner på mig samtidigt som jag vred på mig i sängen och föll ur den ;: Lite jobbigt sätt at vakna på.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 13 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2007 (redigerat) Känner du att du börjar vakna så prova gnugga händerna eller kör ett par Reality Checks. Jag har inte haft någon LD än sålänge, krävs nog att man försöker när man känner sig lite slö men inte för trött. Har än sålänge endast känt att jag kommit nära då jag försökt runt 10-tiden på kvällen, den senaste tiden har jag försökt efter 12-slaget och inte ens kommit nära. Redigerat 13 Maj 2007 av Mega93 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.