Hoppa till innehåll

Greenday Inte Punk

Rekommendera inlägg

Jag förstår inte varför alla hänger upp sig så sjukt mycket på musikgenres. Genres är till för att man ska lättare ska kunna hitta musik som man tycker om, alltså är det inte tillräckligt viktigt för att vara värt att bli upprörd över. Musikstilar är väldigt diffusa och jag tycker inte att man ska mura in ett band hos en genre då stilarna hela tiden korsar varandra. Det finns ingen artist som är helt "ren" i en musikstil.

Jag tror inte någon har påstått att green day endast är punk, men att de har tagit influenser från punk är svårt att säga emot. Sen när blev det förbjudet att mixa musikstilar? Ingen har sagt att all rock ska låta precis som Elvis för att få vara rock. Måste all punk låta exakt som Ebba Grön och Sex Pistols för att få vara punk?

Green day är ett rockband som tagit influenser från många andra stilar, som pop och punk. Sen får alla bilda sig en egen uppfattning efter det.

Emo ska jag inte ens diskutera då det inte finns två personer på jorden som har lika uppfattning om vad emo är. Alltså lika bra att skrota ordet "emo" helt och hållet då det inte tjänar något syfte.

En sista sak för er att fungera på.

Om inte någon hade namngett punken, vad hadde man då kallat den för? Förmodligen hade Sex Pistols och Ramones klassats som rockband. Då kanske Green Day hade varit uppfinnaren för en annan ny musikstil istället. Vem är det egentligen som bestämmer vilka genres banden tillhör? Jag ser genres mer som stödlinjer för lyssnaren än som fack att stoppa in musiken i, då det inte finns något säkert rätt eller fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Nej det är inte punk... -.-

asså emo musik är samma som metalcore/death metal,och green day e alternative rock/punk rock/pop rock ;)

Vadå emo musik är samm som metalcore eller death metal? Din lilla nörd skriv inte ens ngonting om du verkligen inte vet vad du snackar om eller tror.

Jag hatar små emos som dig som tror att dom bara kan glida in i vissa stilar bara för att du tycker det är coolt och tro att dom tillhör skiten.

D fr ingen respekt av hrdrockare eller punkare eller folk som du tror ser dig som en värstig eller ngot liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hatar små emos som dig som tror att dom bara kan glida in i vissa stilar bara för att du tycker det är coolt och tro att dom tillhör skiten.

Varför tar du dig förgivet att han är emo bara för att han har fel om en sak..

Jag hatar sånna som dig(?) som har en j*vla massa fördomar mot folk som lyssnar på emo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:D

wannabees kanske skulle varit mer rätt, skitsamma

Varför tar du dig förgivet att han är emo bara för att han har fel om en sak..

Jag hatar sånna som dig(?) som har en j*vla massa fördomar mot folk som lyssnar på emo.

Fast nu blev det mer en fördom för att jag är så j*vla trött på alla som påstår att en sak är något som det är långt ifrån (nu musik) och det kommer mycket (ur min skola) alla emos/wannabee hårdrockare.

Och det är självklart att man blir förbannad över en sådan kränkande kommentar!

Men jag har aldrig sagt att alla emos gör detta eller är lika, jag snackar om emos som är halft wannabeehårdrockare.

Redigerat av MursCruento
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mangekyoucake

Tokio Hotel ifrån en 14årigs vy; EMO. ÄCKEL.

Tokio Hotel enligt dem själva; Poprock.

Tokio Hotel enligt litet fjortisemofan; VADDÅ EMO? Poprock, och jag är INTE EMO *wristcut*

Green Day enligt mig; Bra, alternativ rock

Green Day enligt dem själva; Alternative rock

Green Day enligt ett litet wannabeefan; Punk/Emo.

Min kommentar; lol.

GD är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...