fishmaster Skrivet 29 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2008 Inget händer. Medvetandet var skapad av en slump, medvetandet är kemiska reaktioner och neuronaktiviteter i hjärnan. Vi är inget mer än en hög celler som genom den avancerade hjärnan har fått illusionen "medvetandet". Vi tror att vi är högre än naturen för att vi är medvetna, vi tror att vi är något "speciellt". Men vi är bara en rörandes cellhög, inget riktigt "medvetande" utan bara neuronimpulser i skallen. Så därför så händer helt enkelt inget efter döden. Neuronerna stängs av på grund av brist på syre till hjärnan (Man andas inte när man är död) och vår illusion av "medvetandet" försvinner. filosofiskt och sant. även fast jag hellre kommer till nån himmel än att ruttna bort i en skitig grav Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 30 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2008 Inget händer. Medvetandet var skapad av en slump, medvetandet är kemiska reaktioner och neuronaktiviteter i hjärnan. Vi är inget mer än en hög celler som genom den avancerade hjärnan har fått illusionen "medvetandet". Vi tror att vi är högre än naturen för att vi är medvetna, vi tror att vi är något "speciellt". Men vi är bara en rörandes cellhög, inget riktigt "medvetande" utan bara neuronimpulser i skallen. Så därför så händer helt enkelt inget efter döden. Neuronerna stängs av på grund av brist på syre till hjärnan (Man andas inte när man är död) och vår illusion av "medvetandet" försvinner. filosofiskt och sant. även fast jag hellre kommer till nån himmel än att ruttna bort i en skitig grav Lite off-topic här men du ruttnar inte, du sprängs :P I alla fall om du inte blir bränd till aska innan du blir begraven. För gaserna som skapas av din ruttna kropp skapar ett sånt tryck så att efter några månader/år så sprängs kistan och du blir krossad av all jord :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 30 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2008 Inget händer. Medvetandet var skapad av en slump, medvetandet är kemiska reaktioner och neuronaktiviteter i hjärnan. Vi är inget mer än en hög celler som genom den avancerade hjärnan har fått illusionen "medvetandet". Vi tror att vi är högre än naturen för att vi är medvetna, vi tror att vi är något "speciellt". Men vi är bara en rörandes cellhög, inget riktigt "medvetande" utan bara neuronimpulser i skallen. Så därför så händer helt enkelt inget efter döden. Neuronerna stängs av på grund av brist på syre till hjärnan (Man andas inte när man är död) och vår illusion av "medvetandet" försvinner. filosofiskt och sant. även fast jag hellre kommer till nån himmel än att ruttna bort i en skitig grav Lite off-topic här men du ruttnar inte, du sprängs :P I alla fall om du inte blir bränd till aska innan du blir begraven. För gaserna som skapas av din ruttna kropp skapar ett sånt tryck så att efter några månader/år så sprängs kistan och du blir krossad av all jord :P Om kistan är tät, det flest är inte tätade efter som det då finns en viss explotionsrisk. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 30 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2008 Inget händer. Medvetandet var skapad av en slump, medvetandet är kemiska reaktioner och neuronaktiviteter i hjärnan. Vi är inget mer än en hög celler som genom den avancerade hjärnan har fått illusionen "medvetandet". Vi tror att vi är högre än naturen för att vi är medvetna, vi tror att vi är något "speciellt". Men vi är bara en rörandes cellhög, inget riktigt "medvetande" utan bara neuronimpulser i skallen. Så därför så händer helt enkelt inget efter döden. Neuronerna stängs av på grund av brist på syre till hjärnan (Man andas inte när man är död) och vår illusion av "medvetandet" försvinner. filosofiskt och sant. även fast jag hellre kommer till nån himmel än att ruttna bort i en skitig grav Lite off-topic här men du ruttnar inte, du sprängs :P I alla fall om du inte blir bränd till aska innan du blir begraven. För gaserna som skapas av din ruttna kropp skapar ett sånt tryck så att efter några månader/år så sprängs kistan och du blir krossad av all jord :P Om kistan är tät, det flest är inte tätade efter som det då finns en viss explotionsrisk. Soad_token I see Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst kerex Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 man slutar tänka du ligge bara där och jag vet faktis inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 Jag har sett på ett program på TV4 Fakta om döden och vad som händer då.Det var en man som dom vägde innan han skulle dö.Och efter han hade dött så vägde han ungefär 60 Gram mindre och då påstod dom att det var själen som åkte upp i himlen.Lite långsökt tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordFelix Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 Jag tror man är en ny människa som föds igen och kan inte komma ihåg nånsin att har varit en människa förr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 3 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2008 Jag har sett på ett program på TV4 Fakta om döden och vad som händer då.Det var en man som dom vägde innan han skulle dö.Och efter han hade dött så vägde han ungefär 60 Gram mindre och då påstod dom att det var själen som åkte upp i himlen.Lite långsökt tycker jag. en själ består inte av fysisk massa så nej dom där 60 gramen är nåt annat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 15 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2008 Precis. Själen består uppenbarligen inte av någon massa. Jag har alltid funderat på om vi kanske redan är döda och om vi föds då vi ''dör''. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GZT Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Jag tror att man får se några bitar av sitt liv, sedan vaknar man upp i en annan person och minns inte ett smack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 efter man dött är man borta, precis som det inte fanns nåt "du" (medvetande) innan du föddes Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SayCheese Skrivet 16 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Februari 2008 Jag tror att man får se några bitar av sitt liv, sedan vaknar man upp i en annan person och minns inte ett smack. Det tror jag med, ganska häftigt ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.