kallebach Skrivet 25 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 25 Oktober 2007 Hej jag behöver tibia 7.92 var ladar jag ner det snälla hjälp mig :unsure: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Legolasswe Skrivet 22 November 2007 Rapport Dela Skrivet 22 November 2007 Vart hittar man den där options/network lol vet inte de... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 3 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2008 Jo förreseten när är din serv öppen med ipn: 81.227.33.131 tacksam om du SVARAR :rolleyes: OK spela gärna runescape ganska bra spel när man kommer igång Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst flong Skrivet 4 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2008 hej jag undrar var jag hittat character filen? Jag är mycket tacksam för snabbt svar Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korrex Skrivet 6 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2008 Hej, jag har tänkt förklara hur man gör en 7.92 OT Server! (För er som inte vet så står OT för "Open Tibia".) Och Föresten om ni har router så måste ni öppna port 7171 :P Och ni som har Linux kommer inte kunna ha en OT server. 1. Ok för att kunna göra en 7.92 OT så måste man ha en server... Du kan ladda ner en bra server HäR 2. När du har laddat ner den ska du lägga mappen på skrivbordet eller nån annanstans. 3. Sen ska du öppna mappen och där inne ska det finnas en fil som heter "Config.lua". Öppna den med anteckningar. Sen står det saker du kan ändra på om du vill. T.ex "server location". Ändra från Holland till Sweden lr Sverige då. Men den hittar din IP automatiskt så oroa dig inte för det. :) 4. Nu vill du säkert sätta på din server och börja lira, eller hur? Men du behöver en "Ip Changer" Den ändrar IP'n som Tibia ansluter sig till. Jag använder "Tibialoader" Du kan ladda ner den HäR. 5. Ok nu ska du öppna din server! Du öppnar den genom att trycka på filen "Evolutions-XML". Sen öppnar du Tibia (Var säker på att du öppnar Tibia 7.92.) efter du öppnat Tibia ska du kryssa i test server. Det gör du genom att trycka på "Options" sen "Network" sen kryssar du i Test Server. Sen klickar du på "Ok" och sen "Ok" igen. 6. Nu öppnar du Tibialoader för att kunna logga in! Du skriver in din IP först och sen skriver du in 7171 på "Port". Sen trycker du på "Activate" (Du måste ha Tibia uppe för att kunna göra detta!) Om det kommer ett fel så bara strunta i det. Logga in på account number 111111 och password tibia. Då kommer det upp en gubbe som heter Account Manager! 7. Logga in på Account Manger så kommer han att fråga dig massa saker t.ex ditt account number och password. Efter det säger du "character" och du väljer vocation och sånt. 8. Om du vill göra din character till Gamemaster så måste du gå in i mappen "Players" och din gubbe kommer vara där. Öppna gubben med anteckningar och tryck på ctrl + f. Sök på "access" så kommer det stå typ "access 0" ändra "0" till "6" så är du God! (Gud). 9. Nu vill du bara ha players till din OT eller hur? Jag föreslår att du lägger upp den på OtSeRvLiSt. Den här guiden har jag gjort helt själv.. Om jag har skrivit något fel eller missat något, rätta mig! Och om ni har något problem så skriv dom i tråden. ;) Och Kommentera GÄRNA. xD Jo Linux kan ha OT's faktum är att många föredrar Linux framför Windows B) @ontopic Bra tutorial kommer hjälpa många Regards, KorreX Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Npoti Skrivet 8 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2008 Hej, jag har tänkt förklara hur man gör en 7.92 OT Server! (För er som inte vet så står OT för "Open Tibia".) Och Föresten om ni har router så måste ni öppna port 7171 :P Och ni som har Linux kommer inte kunna ha en OT server. 1. Ok för att kunna göra en 7.92 OT så måste man ha en server... Du kan ladda ner en bra server HäR 2. När du har laddat ner den ska du lägga mappen på skrivbordet eller nån annanstans. 3. Sen ska du öppna mappen och där inne ska det finnas en fil som heter "Config.lua". Öppna den med anteckningar. Sen står det saker du kan ändra på om du vill. T.ex "server location". Ändra från Holland till Sweden lr Sverige då. Men den hittar din IP automatiskt så oroa dig inte för det. :) 4. Nu vill du säkert sätta på din server och börja lira, eller hur? Men du behöver en "Ip Changer" Den ändrar IP'n som Tibia ansluter sig till. Jag använder "Tibialoader" Du kan ladda ner den HäR. 5. Ok nu ska du öppna din server! Du öppnar den genom att trycka på filen "Evolutions-XML". Sen öppnar du Tibia (Var säker på att du öppnar Tibia 7.92.) efter du öppnat Tibia ska du kryssa i test server. Det gör du genom att trycka på "Options" sen "Network" sen kryssar du i Test Server. Sen klickar du på "Ok" och sen "Ok" igen. 6. Nu öppnar du Tibialoader för att kunna logga in! Du skriver in din IP först och sen skriver du in 7171 på "Port". Sen trycker du på "Activate" (Du måste ha Tibia uppe för att kunna göra detta!) Om det kommer ett fel så bara strunta i det. Logga in på account number 111111 och password tibia. Då kommer det upp en gubbe som heter Account Manager! 7. Logga in på Account Manger så kommer han att fråga dig massa saker t.ex ditt account number och password. Efter det säger du "character" och du väljer vocation och sånt. 8. Om du vill göra din character till Gamemaster så måste du gå in i mappen "Players" och din gubbe kommer vara där. Öppna gubben med anteckningar och tryck på ctrl + f. Sök på "access" så kommer det stå typ "access 0" ändra "0" till "6" så är du God! (Gud). 9. Nu vill du bara ha players till din OT eller hur? Jag föreslår att du lägger upp den på OtSeRvLiSt. Den här guiden har jag gjort helt själv.. Om jag har skrivit något fel eller missat något, rätta mig! Och om ni har något problem så skriv dom i tråden. ;) Och Kommentera GÄRNA. xD Jo Linux kan ha OT's faktum är att många föredrar Linux framför Windows B) @ontopic Bra tutorial kommer hjälpa många Regards, KorreX när jag fixat som står där så funkar det inte jag fattar inte heller tibialoader. när jag liksomm startar tibia jag har ett annat program än tibia loader så står det error Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korrex Skrivet 31 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2008 (redigerat) jo men efter jag gjorde om mapen och sparade den så blir det error när jag loggar in. hjälp. I map editor "mappen"/folder hittar du en "creatures.xml" högerklicka -> redigera -> bläddra längst ner-> kopiera annan npc ->klistra in sen npc name ändrar du till Frodo klart! Yours, KorreX Hej, jag har tänkt förklara hur man gör en 7.92 OT Server! (För er som inte vet så står OT för "Open Tibia".) Och Föresten om ni har router så måste ni öppna port 7171 :P Och ni som har Linux kommer inte kunna ha en OT server. 1. Ok för att kunna göra en 7.92 OT så måste man ha en server... Du kan ladda ner en bra server HäR 2. När du har laddat ner den ska du lägga mappen på skrivbordet eller nån annanstans. 3. Sen ska du öppna mappen och där inne ska det finnas en fil som heter "Config.lua". Öppna den med anteckningar. Sen står det saker du kan ändra på om du vill. T.ex "server location". Ändra från Holland till Sweden lr Sverige då. Men den hittar din IP automatiskt så oroa dig inte för det. :) 4. Nu vill du säkert sätta på din server och börja lira, eller hur? Men du behöver en "Ip Changer" Den ändrar IP'n som Tibia ansluter sig till. Jag använder "Tibialoader" Du kan ladda ner den HäR. 5. Ok nu ska du öppna din server! Du öppnar den genom att trycka på filen "Evolutions-XML". Sen öppnar du Tibia (Var säker på att du öppnar Tibia 7.92.) efter du öppnat Tibia ska du kryssa i test server. Det gör du genom att trycka på "Options" sen "Network" sen kryssar du i Test Server. Sen klickar du på "Ok" och sen "Ok" igen. 6. Nu öppnar du Tibialoader för att kunna logga in! Du skriver in din IP först och sen skriver du in 7171 på "Port". Sen trycker du på "Activate" (Du måste ha Tibia uppe för att kunna göra detta!) Om det kommer ett fel så bara strunta i det. Logga in på account number 111111 och password tibia. Då kommer det upp en gubbe som heter Account Manager! 7. Logga in på Account Manger så kommer han att fråga dig massa saker t.ex ditt account number och password. Efter det säger du "character" och du väljer vocation och sånt. 8. Om du vill göra din character till Gamemaster så måste du gå in i mappen "Players" och din gubbe kommer vara där. Öppna gubben med anteckningar och tryck på ctrl + f. Sök på "access" så kommer det stå typ "access 0" ändra "0" till "6" så är du God! (Gud). 9. Nu vill du bara ha players till din OT eller hur? Jag föreslår att du lägger upp den på OtSeRvLiSt. Den här guiden har jag gjort helt själv.. Om jag har skrivit något fel eller missat något, rätta mig! Och om ni har något problem så skriv dom i tråden. ;) Och Kommentera GÄRNA. xD Jo Linux kan ha OT's faktum är att många föredrar Linux framför Windows B) @ontopic Bra tutorial kommer hjälpa många Regards, KorreX när jag fixat som står där så funkar det inte jag fattar inte heller tibialoader. när jag liksomm startar tibia jag har ett annat program än tibia loader så står det error Förklara närmre. Eller använd Asprates Multi IP-changer mycket lättare med den hihi. Yours, KorreX Redigerat 19 Februari 2008 av korrex Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Majeski Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 Hejsan , jag vet inte hur man "öppnar routern" , nån som skulle kunna berätta , alla säger typ "öppna routern med 7171" , vad menas med det , för man ska ju inte öppna routern på riktigt, och börja skruva å ha sig ;) så hur gör man :huh: ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OTfans Skrivet 17 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Februari 2008 (redigerat) Asså Jag har Tibia 8.1!!!! :o Hur Gör man då en server?!!!?! :huh: SVARA snälla Och jag får inte TibiaLoader att funka det står bara "Not Found Test.cipsoft.com" Vad ska jag göra Redigerat 17 Februari 2008 av OTfans Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RoadKiller Skrivet 18 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Februari 2008 Gizmoe, kolla din spawnpoint i charens xml fil. Kan också vara templepos som är fel, dom rätta pos får du i mapeditorn. Bra guide Zaff, bästa jag har sett på detta forumet Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Korrex Skrivet 19 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2008 Asså Jag har Tibia 8.1!!!! :o Hur Gör man då en server?!!!?! :huh: SVARA snälla Och jag får inte TibiaLoader att funka det står bara "Not Found Test.cipsoft.com" Vad ska jag göra Tänk på att Tibia 7.92 och Tibia 8.1 är väldigt olika men som sagt använd Asprates ip changer som skulle gå att använda mycket lättare och som går att ladda ner härifrån www.cpz-gaming.com/IP/ Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OTfans Skrivet 19 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Februari 2008 Behövs inte fick igång en 7,92 server :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg