Kerby Skrivet 21 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2007 Jag ska kanske köpa en ny data (stationär) i sommar och undrar om det finns någon bra affär med windows XP datorer som man senare kan installera till en vista. Själv hittar jag ingen :( . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 21 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2007 Har du inte tänkt på att beställa från nätet? I så fall behöver du ju bara någon affär som kan installera vista. Men om du har någon lite mer datakunnig i din familj så kan ni nog installera vista själv. För det ska inte vara alldeles för svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 21 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2007 ja, jag kan beställa från nätet. Vista är väll inte svårare att installera än XP (eller?) ? Men problemet är att nästan alla affärer säljer bara vista och om man ser att nån säljer XP så är den för dålig. Det jag menar är att jag vill ha en XP och kanske om 1 år eller nåt sånt så kan mera program köras i vista och då ska jag installera vista på datan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 21 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2007 Det är väl inte svårare än att köpa en dator utan operativ och sedan köpa till Win Xp OEM... men varför inte köpa Vista direkt så sparar du typ tvåtusen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 21 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2007 (redigerat) Aa, jag kanske kan köpa en vista då. EDIT: Jag har hittat en bra vista dator som jag ska köpa nu. Redigerat 21 Maj 2007 av Kerby Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pikachu86a Skrivet 21 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2007 Vista är myket enklare att installera än vad Xp är. Mindre saker som den frågar om. Jag trår det inte är mer än 5 rutor eller möjligvist 7 rutor som kommer upp. Det är inte många i alla fall. Men Vista är klart mycket enlare att installera så klara man av att installera XP så klara man av installationen på Vista med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 22 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 Vista är myket enklare att installera än vad Xp är. Mindre saker som den frågar om. Jag trår det inte är mer än 5 rutor eller möjligvist 7 rutor som kommer upp. Det är inte många i alla fall. Men Vista är klart mycket enlare att installera så klara man av att installera XP så klara man av installationen på Vista med. Ok :D Men jag har allefall redan hittat en data nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Adam Skrivet 22 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2007 (redigerat) Kolla http://www.kopdator.se Hos Dell brukar man annars kunna välja om man vill ha XP eller Vista. Redigerat 22 Maj 2007 av Adam Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 23 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 Ja men jag har tänkt att alla program som är gammla och som inte går till vista kan man köra på denna data. Jag har redan valt en vista data. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 23 Maj 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 Rekommendrar en med 2gb RAM ;) DET ÄGER Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 23 Maj 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2007 2 gb :cool: Men jag ska skaffa en med 1 gb. Det är väl också ganska bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.