Hoppa till innehåll

Datorn Surrar.


PRIMO
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej när jag startade upp min dator igår och idag så har det surrat ,högt. det är inte det vanliga "process surret" dvs när man använder för mycket CPU eller när datorn är för varm.

 

Det är mer som BZbzBZbzBZbzbZ det låter som nått snurrar eller nått, igår så slutade den snurra efter ett tag men det har inte slutat idag.

 

Kan det vara att jag börjat ha fönstet öppet på natten och att den blivit för kall ?

Hjälp mig plis ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, nej jag tror inte den har blivit förkyld :lol:.

 

Kan vara någon sladd som ligger mot en fläkt, eller en chassifläkt som skapar vibrationer i chassit. Det brukar vara lite knepigt att luska ut varifrån det kommer, men du kan ju öppna datorn och se vad du hittar, eller försöka lyssna mer exakt varifrån det kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst data-typen

inte om man drar ut sladden och är försiktig

det är nog nån sladd som är vägen för en fläkt

Redigerat av data-typen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En vanlig damsugare i en dator är halvsmart, orsaken till varför det kan vara farligt är risk statisk elektricitet. Blås med tryckluft istället.

Statisk elektricitet kan vara farligt för komponenterna i datorn, särskilt graffekort och ramminne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan inte isolera dig från statisk elektricitet, du kan jorda dig däremot. Att jorda en dammsugare känns lite sådär halvenkelt... dra en lång kabel från dammsugarröret till diskbänken eller till ett element i andra änden av rummet känns lite bökigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En vanlig damsugare i en dator är halvsmart, orsaken till varför det kan vara farligt är risk statisk elektricitet. Blås med tryckluft istället.

Statisk elektricitet kan vara farligt för komponenterna i datorn, särskilt graffekort och ramminne.

 

Feminist eller? Varför inte lika gärna en mansugare?

 

Kände bara att jag var tvungen, lessen för att jag gick off-topic.

 

On-topic, Om datorn inte låter längre så är väl problemet löst?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...