Gallardo Skrivet 24 Maj 2007 Rapport Skrivet 24 Maj 2007 (redigerat) Här är hela mitt team på Ruby. Jag kan erkänna att det inte är det bästa, men jag gillar inte legendariska och det är även anpassat efter Contest :P ( Ev's orkar jag inte skriva med ) Ninjask, Baton Passer @ Bright Powder Nature: Adamant Moveset: Aerial Ace Swords Dance Silver Wind Baton Pass ---------- Milotic, Special Wall ( Tank ) @ White Herb Nature: Bold Moveset: Surf Recover Icebeam Mirror Coat ---------- Arcanine, Mixed Sweeper @ * Lum Berry * ( Så länge jag inte kommit på något bättre ) Nature: Quiet Moveset: Ex. Speed Howl Crunch Flamethrower ---------- Tyranitar, Physical Sweeper @ King's Rock Nature: Adamant Moveset: Aerial Ace Dragon Dance Rock Slide Earthquake ---------- Metagross, Exploder / Physical Wall ( Tank ) @ * Ökar Critical hit's * ( Glömt namn ) Nature: Quiet Moveset: Psychic Agility Meteor Mash Explosion ---------- Sceptile, Special Sweeper / Drainer @ Leftovers Nature: Modest Moveset: Crunch Leech Seed Leaf Blade Dragon Claw ---------- Det var mitt team :) Hjälp mig att förbättra det, eller sätt poäng :P PS. Tack för hjälpen med Sceptile ! Redigerat 2 Juni 2007 av Gallardo
negR Skrivet 24 Maj 2007 Rapport Skrivet 24 Maj 2007 Här är hela mitt team på Ruby. Jag kan erkänna att det inte är det bästa, men jag gillar inte legendariska och det är även anpassat efter Contest :P ( Ev's orkar jag inte skriver med ) Ninjask, Baton Passer @ Bright Powder Nature: Adamant Moveset: Aerial Ace Swords Dance Silver Wind Baton Pass ---------- Milotic, Special Wall ( Tank ) @ White Herb Nature: Bold Moveset: Surf Recover Icebeam Mirror Coat ---------- Arcanine, Mixed Sweeper @ Choice Band Nature: Quiet Moveset: Ex. Speed Howl Crunch Flamethrower ---------- Tyranitar, Physical Sweeper @ King's Rock Nature: Adamant Moveset: Double Edge Dragon Dance Rock Slide Earthquake ---------- Metagross, Exploder / Physical Wall ( Tank ) @ * Ökar Critical hit's * ( Glömt namn ) Nature: Quiet Moveset: Psychic Agility Meteor Mash Explosion ---------- Sceptile, Special Sweeper / Drainer @ Leftovers Nature: Modest Moveset: Crunch Leech Seed Leaf Blade Dragon Claw ---------- Det var mitt team :) Hjälp mig att förbättra det, eller sätt poäng :P PS. Tack för hjälpen med Sceptile ! Byt Milotics Mirror Coat till Blizzard eller hydro pump om det går.. :)
Gäst Umbreon_Moon Skrivet 25 Maj 2007 Rapport Skrivet 25 Maj 2007 INTE! varför ska han ha hydro pump eller Blizzard när han redan har Ice Beam och Surf? Här är hela mitt team på Ruby. Jag kan erkänna att det inte är det bästa, men jag gillar inte legendariska och det är även anpassat efter Contest :P ( Ev's orkar jag inte skriver med ) Ninjask, Baton Passer @ Bright Powder Nature: Adamant Moveset: Aerial Ace Swords Dance Silver Wind Baton PassTycker den är bra ---------- Milotic, Special Wall ( Tank ) @ White Herb Nature: Bold Moveset: Surf Recover Icebeam Mirror CoatDenna är också bra ---------- Arcanine, Mixed Sweeper @ Choice Band Nature: Quiet Moveset: Ex. Speed Howl Crunch Flamethrower Denna är också bra ---------- Tyranitar, Physical Sweeper @ King's Rock Nature: Adamant Moveset: Double Edge Dragon Dance Rock Slide Earthquake Denna är riktigt bra! :D ---------- Metagross, Exploder / Physical Wall ( Tank ) @ * Ökar Critical hit's * ( Glömt namn ) Nature: Quiet Moveset: Psychic Agility Meteor Mash Explosion Denna är bra, men varför är den en Tank när den har sweeper-moves? ---------- Sceptile, Special Sweeper / Drainer @ Leftovers Nature: Modest Moveset: Crunch Leech Seed Leaf Blade Dragon Claw Denna är en av mina favoriter, har själv haft en :D ---------- Poäng: 9/10, Ett riktigt bra team tycker jag.
agiyr Skrivet 25 Maj 2007 Rapport Skrivet 25 Maj 2007 Här är hela mitt team på Ruby. Jag kan erkänna att det inte är det bästa, men jag gillar inte legendariska och det är även anpassat efter Contest :P ( Ev's orkar jag inte skriver med ) Ninjask, Baton Passer @ Bright Powder Nature: Adamant Moveset: Aerial Ace Swords Dance Silver Wind Baton Pass Om ninjask ska vara batton passer, borde du inte ha silver wind på den, subsitute fattas på denna pokemon, den ger STOR nackdel i matcher: 4/10 (bara p.g.a susitute) ---------- Milotic, Special Wall ( Tank ) @ White Herb Nature: Bold Moveset: Surf Recover Icebeam Mirror Coat Jag har själlv använt milotic och vet at den som tank är bra, men leftovrest är ett måste, annars var den pokemonen bra: 7/10 ( p.g.a leftoverst)---------- Arcanine, Mixed Sweeper @ Choice Band Nature: Quiet Moveset: Ex. Speed Howl Crunch Flamethrower Choice band passar inte bra med en MIXED sweeper, använd liechi berry. Jag skulle ha den som pcychical sweeper: 5/10---------- Tyranitar, Physical Sweeper @ King's Rock Nature: Adamant Moveset: Double Edge Dragon Dance Rock Slide Earthquake Den var bra, men ta bort double edge för aerial ace( för dess fight svaghet) 6/10 ---------- Metagross, Exploder / Physical Wall ( Tank ) @ * Ökar Critical hit's * ( Glömt namn ) Nature: Quiet Moveset: Psychic Agility Meteor Mash Explosion item: liechi berry/ leftovrest, naturen ska vara adamant och TA BORT PSYCHIC! 4/10---------- Sceptile, Special Sweeper / Drainer @ Leftovers Nature: Modest Moveset: Crunch Leech Seed Leaf Blade Dragon Claw Den var bra, men du måste ta bort crunch..(8/10) ---------- Det var mitt team :) Hjälp mig att förbättra det, eller sätt poäng :P PS. Tack för hjälpen med Sceptile ! Jag är väldigt bra på att bretygsätta team men jag ger inte heller alla team bra betyg, och eftersom att du inte utgått från evs får jag tänka allt annat. betyg: 5.6/10.. Inget team jag betygsätt förut har haft över 5.
Gallardo Skrivet 27 Maj 2007 Författare Rapport Skrivet 27 Maj 2007 (redigerat) Ninjask: Jag kanske byter Silver Wind; är inte säker än. Milotic: Jag byter EJ Mirror Coat. Men jag tror att jag har kvar White Herb. Jag vet att Leftovers är bättre, men jag tkr det är snyggare med varierade Hold Item's. Dessutom har jag ju iaf Recover. Arcanine: Jag har inte tillgång till Liechi Berry, annars skulle jag självklart ha den, det enda stället jag kan finna den på är Mirage Island. Tyranitar: Double Edge är ändrat. Jag fattar inte varför jag inte tänkte på det innan. Jag vill ha Liechi Berry på den också, men som sagt det går knappt. Metagross: -Är egentligen inte en tank, jag bara skrev det för den är mest Evtränad i Def - Den har högst. Jag byter ej någonting på den. För om jag ska Adamant Nature måste jag träna en ny. Sceptile: Ändrar ej Crunch. Redigerat 27 Maj 2007 av Gallardo
Eric_H Skrivet 28 Maj 2007 Rapport Skrivet 28 Maj 2007 (redigerat) Här är hela mitt team på Ruby. Jag kan erkänna att det inte är det bästa, men jag gillar inte legendariska och det är även anpassat efter Contest :P ( Ev's orkar jag inte skriva med ) Ninjask, Baton Passer @ Bright Powder Nature: Adamant Moveset: Aerial Ace Swords Dance Silver Wind Baton Pass Helt okej egentligen. Dock är Ninjask något svag, men det var bra attacker! 8/10 ---------- Milotic, Special Wall ( Tank ) @ White Herb Nature: Bold Moveset: Surf Recover Icebeam Mirror Coat Leftovers (stavning?) borde du ha istället. Du har bra variering på attackerna, och behåll Mirror Coat. 8/10 ---------- Arcanine, Mixed Sweeper @ Choice Band Nature: Quiet Moveset: Ex. Speed Howl Crunch Flamethrower Bra attacker, den skulle mycket väl kunna slå de flesta Pokémon. 9/10 ---------- Tyranitar, Physical Sweeper @ King's Rock Nature: Adamant Moveset: Aerial Ace Dragon Dance Rock Slide Earthquake Även hyfsade attacker här. 9/10 ---------- Metagross, Exploder / Physical Wall ( Tank ) @ * Ökar Critical hit's * ( Glömt namn ) Nature: Quiet Moveset: Psychic Agility Meteor Mash Explosion Det finns bra attacker här, men Physic passar inte in, den är för svag för Metagross. 8/10 ---------- Sceptile, Special Sweeper / Drainer @ Leftovers Nature: Modest Moveset: Crunch Leech Seed Leaf Blade Dragon Claw Bra attacker, men jag stör mej på Leech Seed. Även Dragon Claw är ganska svag. Antagligen din sämsta Pokémon i teamet. 6/10 ---------- Det var mitt team :) Hjälp mig att förbättra det, eller sätt poäng :P PS. Tack för hjälpen med Sceptile ! Teamet var ganska bra. Eftersom att jag har glömt bort R/S och Emerald helt så vet jag inte riktigt hur du ska fixa så att teamet blir som jag sagt, men det ordnar sig nog. Betyg: 7/10 Redigerat 28 Maj 2007 av Eric_H
Pelleelle Skrivet 1 Juni 2007 Rapport Skrivet 1 Juni 2007 (redigerat) rätt bra lag, men ja skulle inte ha howl på arcanine, hellre swords dance eller agility 9/10 Redigerat 1 Juni 2007 av ruby king
Eric_H Skrivet 2 Juni 2007 Rapport Skrivet 2 Juni 2007 a juste, agility eller sword dance hade varit bättre på arcanine.
Gallardo Skrivet 2 Juni 2007 Författare Rapport Skrivet 2 Juni 2007 Vem f*n har lyckats ändra rubriken !? Sist jag var inloggad stod det det jag skrev ( Kommentera ! ), men nu har någon ändrat.
Eric_H Skrivet 3 Juni 2007 Rapport Skrivet 3 Juni 2007 någon mod såklart... Kommentera förklarade knappast vad ämnet handlade om.
Rekommendera inlägg