Hoppa till innehåll

Sverige-danmark


BornInBarcelona
 Dela

Rekommendera inlägg

skulle sett rätt så kul om hela planen blev stormad men iallafall är det skönt att vi van.

 

Uefa har inte accepterat förslaget än, men det lutade åt att det blev vinst till sverige !

 

dommaren gjorde rätt, publiken insåg ju tydligen hur dålig säkerhet det var. alltså i normala matcher springer vakterna in och glidtacklar och slår ner dem som har hoppat in, sjukt dåligt av danmarks säkerhet.

 

sen tycker jag lite synd om de danska landslaget, som reducerade till 3 - 3, men nu troligen förlorar med 3 - 0.

fast han som slog rosenberg i magen är nog lättad, hade det blivit straff och ingen hoppat in hade han fått vara syndabock, nu blev supportern det !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett lite fler tv-bilden nu. f*n vad vakterna var passiva den gick och väntade på att suporternas skulle lämmna planen. Det är nästan klart att Sverige vinner matchen med 3-0. T.o.m Vice ordförande i UEFA's disiplin komité kan tänka sig en annan lösnig, och han är DANSK

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Domaren gjorde verkligen rätt, då säkerheten inte kunde garanteras.

Sen så trodde man att det var en boxningsmatch, med det menar jag Poulsens box mot en svensk spelare.

 

 

Det såg även lite misstänkt ut när väktarna inte ingrep snabbt.

De var kanske också förbannade?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst jesper93

tyckte domaren gjorde helt rätt rött kort och sen kommer en supporter in på plan och slog till domaren sen så avbröt domaren matchen och sen kom en annan supporter in på plan men jag tyckte domaren var as bra:D :cool: som avbröt matchen:D gå in på gå in här och läs mer

Redigerat av jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För de som inte såg det kan jag förklara händelsen nogrannt (jag kan tyvärr inte namnen):

 

- Ett vanligt spel tar plats runt dannmarks straffområde

- Svensk spelare ligger på marken, linjedommare ser det och höjer flaggan

- Dommaren blåser för offside eftersom han uppfattar det som om det är offside eftersom linjedommarens huvuduppgift är att upptäcka offsides

- En liten tid efter att dommaren blåst för offside så bemärker Ljungberg att linjedommarens flagga fortfarande är uppe.

- Dommaren spriner till sin assistent, växlar några ord och drar sedan rött kort till Poulsen (tror jag han hette), det visar sig att Poulsen hade slagit den svenska spelaren i bröstet.

- Dommaren blåser av för straffspark till Sverige.

- En dansk supporter kommer in på plan och han försöker slå dommaren, men blir utskickad av danska spelare.

- Dommaren avbryter matchen på grund av dålig säkerhet

- Resultatet visas: Sverige vinner med 0-3

 

Dommaren gjorde helt rätt enligt mig, det var ett hårt beslut att ge Sverige vinsten med 0-3, men det var ändå bra gjort.

En anna dommare kanske hade sagt att han inte såg det och skulle ha fortsattit matchen.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...