Gäst Plopp Skrivet 10 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2007 Finns det något program som gör att datorn ökar sin hastighet? Jag har intel dator typ, och vill öka hastigheten på den. Jag har Intel® 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller (integrerat 64 mb grafikkort). Vill gärna att den ska bli lite bättre om det går. Minne 1 GB Processor: Intel Celeron 2.60GHz, vill att den också ska arbeta snabbare. Vet någon hur man fixar Intel grafikkortet bättre och Intel processorn bättre. Finns det nått program eller nått? Hjälp tack! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 10 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2007 Du skulle nog kunna överklocka diverse komponenter men det kräver att du kan lite om sånt. Men annars så skulle jag råda dig att ta bort lite processer från autostart. Det kan du göra genom att öppna "Kör..." och sedan skriva in "msconfig". Efter det väljer du bara fliken "autostart" och där kan du välja vilka processer som skall startas med med Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nisen_cool Skrivet 10 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2007 ta bort onördiga program billder m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Plopp Skrivet 10 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2007 Jag hade tänkt att öka hastigheten på processorn i BIOS men jag inte ändra hastigheten av någon konstig anledning. Har hört att många har ändrat prcessorns hastighet via bios, men varför funkar det inte hos mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lövet_91 Skrivet 10 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2007 har för mig att det händer att tillverkarna låser bios eller nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Plopp Skrivet 10 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2007 kan man inte låsa upp den Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 10 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2007 Ja, det tror jag, men då har du ingen garanti på datorn längre. Dessutom så är inte Intel-processorer särskilt klockvänliga och jag rekommenderar att du inte överklockar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 11 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2007 Jag tror inte att det hjälper så mycket med att klocka grafikkortet. Du skulle nog behöva köpa ett nytt med lite mer midde om du har datorn till att spela med. Det går att hitta asbilliga delar nu. Jag hittade t.ex en Duo Core processor för endast 1300 Kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 11 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2007 Mitt tips ligger på att köpa ett grafikkort för 800-1200kr och om du sedan fortfarande har pengar över så 1gb minne till. Att lägga mer pengar än så här hade jag inte gjort. I så fall är det bättre och spara pengarna och satsa på en ny dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.