Hoppa till innehåll

Min Dator


Gäst Plopp

Rekommendera inlägg

Gäst Plopp

Min dator är så seg och jag vet inte varför. Den hänger sig också då och då.

Vad kan det bero på?. Jag har den helt rensad, har formaterat om den ändå är den rätt seg.

Jag har en processor på 2.60 ghz (Intel celeron) och det har min kompis på sin dator också fast hans är mycket snabbare ändå

 

Vad är felet med min dator????

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst rivers

Precis som lövet säger så tror många att det är processorns fel att datorn är långsam. RAM-minnet är ofta orsaken till att datorn saktar ner. Kolla hur mycket minne du har, och att köpa mer är inte dyrt dessa dagar. 1GB går väl på en 800-900 spänn...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som lövet säger så tror många att det är processorns fel att datorn är långsam. RAM-minnet är ofta orsaken till att datorn saktar ner. Kolla hur mycket minne du har, och att köpa mer är inte dyrt dessa dagar. 1GB går väl på en 800-900 spänn...

 

inte ens det längre :D såg på datorbutiken ett par 6400-sticks på 2 Gb som kostade 900 kr (corsair)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

5300 går på typ 600:-. Men skynda på om du ska ha ram, priset är på väg upp... har t.ex. gått upp en dryg hundring senaste veckan på vissa sidor.

 

Sedan kan det ju vara datorn som behöver formatteras om också. Du har haft Windows installerat så länge att det är helt nerskräpat i register och mappar helt enkelt. Man får helt enkelt installera om systemet ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då kan jag fråga samma sak som Plopp...

Vi har en processor på 2.39Ghz(2.4) och RAM på 512 Mb.

Fast hos oss så kan t.ex en av svchost processerna eller avengine(Panda) ta upp 99% eller hälften av processorns arbetstid och slöa ner datorn något extremt.

Beror detta även på RAM:et?

 

Jag har sagt åt mamma att vi skulle behöva formatera datorn (INTE reparera Windows XP som vi istället har gort två ggr :angry: ).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...