Hoppa till innehåll

Style Xp

Gäst rivers

Rekommendera inlägg

Skrivet

Har ett pack med skitmånga skins till styleXP (som jag förövrigt tycker är ett rätt uselt prog. tacka vet jag windowsblinds osv.).

Ska leta lite på hårddiskarna och se vad jag hittar!

hittade, får se om jag drar upp den på en FTP, annars får du kontakta mig Herr Katt. antingen PM, eller så finns jag i fuskas irc kanal.

Jag har hört att man inte behöver nått program för styleXP, det räcker bara med att ändra en fil, eller nått... Är det sannt?

Det finns skins som du bara trycker ner i 'C:\WINDOWS\Resources\Themes' mappen ( som jag föredrar ) :D

Skrivet

Har ett pack med skitmånga skins till styleXP (som jag förövrigt tycker är ett rätt uselt prog. tacka vet jag windowsblinds osv.).

Ska leta lite på hårddiskarna och se vad jag hittar!

hittade, får se om jag drar upp den på en FTP, annars får du kontakta mig Herr Katt. antingen PM, eller så finns jag i fuskas irc kanal.

Jag har hört att man inte behöver nått program för styleXP, det räcker bara med att ändra en fil, eller nått... Är det sannt?

Style Xp är ju programmet, men man kan ändra en fil i windows och få ungefär samma effekt. Kommer inte ihåg vad filen hette... återkommer.
  • 3 veckor senare...
Skrivet

Filen heter uxtheme.dll och bestämmer ifall windows ska tillåta bara windows-teman eller tredjepartsteman. Du hittar den i Windows/System32. Ett program som kan "patcha" din dator (och alltså uxtheme filen) hittar du på customize.org, där du också hittar skins att ladda ner.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...