Hoppa till innehåll

Korrupterade Rar-filer


Gimcor

Rekommendera inlägg

Tjenare.

 

Nu är det så att jag har ett problem. Varje gång jag laddar ner en viss fil som har blivit komprimerad så verkar inte det funka att extrahera den för att Winrar säger att den är korrupt.

Jag har testat att byta till andra extraheringsprogram och testat att ladda ner filerna igen men samma sak händer.

Och till er som undrar hur de komprimerade filerna ser ut så är det ungefär såhär:

 

exempel.r00
exempel.r01
exempel.r02
O.s.v.

 

Min fråga till er är om ni vet något sätt som man kan lösa detta på eller om det kan bero på ett fel som uppstått vid nedladdningen?

Redigerat av Adrian
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst PoisoN

Det beror på fel som uppstått vid nedladdningen, ladda ner igen, händer det igen, så prova avaktivera din brandvägg, och prova, återigen, att ladda ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En vanlig orsak till korrupta filer är minnesfel. Sök upp MemTest och kör det på din dator i ett par timmar och se om några fel dyker upp.

 

Det visade sig att jag hade 2 errors efter att ha satt igång programmet i ett par timmar.

Jag har även köpt en till RAM-sticka med 1024 MB för ett litet tag sen. Tror du att det kan ha med det och göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2 errors låter lite för att det skulle påverka. Vilken version av memtest körde du?

 

Jag rekommenderar att du kör den som du laddar ner och bränner på en skiva. Sedan startar du om datorn och startar från skivan och kör det. Kör gärna 7-8 timmar (över natten). Finns ju versioner som man kör i Windows men dessa är oftast sämre.

 

Problemen kan helt klart ha att göra med att du köpte 1024mb extra. Du skulle kunna testa och ändra minnena genom att skifta minnesportar som du har minnena i även för att se om det hjälper. Du kan även testa med att köra med ett minne åt gången för att se om det blir någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...