Hoppa till innehåll

Moderatorer


ajar

Rekommendera inlägg

Gäst newnameguy

Scorpion, det gäller inte att ha hög fuskarank. En person kan ha skaffat sig 2000fr genom att skirva många kort total oseriölsa inlägg. Kort sagt så spelar ranken inte så stor roll. Men självklart tror jag inte admin tar in en #1 eller nått. Det ska vara en person som är mogen, ganska seriös, har varit här en tid och såklart ska denna ha postat en del också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Scorpion, det gäller inte att ha hög fuskarank. En person kan ha skaffat sig 2000fr genom att skirva många kort total oseriölsa inlägg. Kort sagt så spelar ranken inte så stor roll. Men självklart tror jag inte admin tar in en #1 eller nått. Det ska vara en person som är mogen, ganska seriös, har varit här en tid och såklart ska denna ha postat en del också.

 

Ja, nästan vad jag syftade på med ranken, alltså jag har ju märkt att ranken tydligen inte spelar roll, för att det har ju varit en #9 och en #2.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bisuta

Tror inte admin bryr sig så mycket om ranken, dvs handlar det ju om mogen, seriös, över 15, och lite mer.

 

Nej Admin har sagt att många medlemmar tror att det beror på ranken iaf man blir moderator, men egentligen är det kvalitén på inläggen som räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill börja med att fråga Zwailon vad han menar med "Att bli moderator är för det första inget man hoppas på att bli.".

 

Klart man kan hoppas på det. Att vara moderator är något man kan vara stolt över eftersom man ansetts vara passande och pålitlig. Man får ju inte det jobbet utan att vara värd det, om ingen missuppfattat hur personen i fråga är och gett denne denna status för att amn trott att det varit passande.

 

Sen spelar ingenting annat någon större roll. Det är väl bra om personen i fråga har skrivit lite vettiga inlägg. Bland annat eftersom det då blir lättare att avgöra om personen kan vara passande eller inte. Men huvudsaken med moderatorer på fuska.se tror jag är att man ska hålla ordning i forumet och hjälpa admin med fuska.se. Han kan inte göra allt själv och behöver medhjälpare.

 

Moderatorernas huvuduppgift är att se till att forumet fungerar och att folk vill komma tillbaka. Med tiden har de på fuska.se även fått fler och fler uppgifter. Senaste jag vet är att de godkänner fusk, recensioner och nyheter. De får mer och mer ansvar eftersom upphovsrättsskyddat material inte får förekomma på fuska.se, utan tillåtelse från upphovsmannen.

 

Chansen att bli moderator ökar inte med fler inlägg eller inloggningar. Ranken är bara en kul grej för att visa att man skrivit mycket. I vissa fall kan ranken vara en av orsakerna till ökat spam. Så egentligen anser jag att den borde tas bort. Men det verkar ju funka skapligt i dagsläget.

 

Chansen att bli moderator ökar däremot ju mer man gör för sidan. Vettiga inlägg och trådar och annat som hjälper till vet jag uppskattas på alla sidor på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, rank och antal inlägg spelar ingen roll. Det är kvaliteten som räknas först och främst.

Men hur ska man kunna veta om någon som blev medlem för en vecka sedan kommer att fortsätta skriva lika bra inlägg som han/hon gjort hittills i flera år till? Eller vad säger att han/hon inte sticker en vecka senare?

Därför har man något större chans att bli moderator om man är en äldre och aktivare medlem, det finns ju betydligt mer data man kan basera beslutet på då. Men vilken rank man har spelar ingen större roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...