Gäst newnameguy Skrivet 21 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 Scorpion, det gäller inte att ha hög fuskarank. En person kan ha skaffat sig 2000fr genom att skirva många kort total oseriölsa inlägg. Kort sagt så spelar ranken inte så stor roll. Men självklart tror jag inte admin tar in en #1 eller nått. Det ska vara en person som är mogen, ganska seriös, har varit här en tid och såklart ska denna ha postat en del också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 21 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 Scorpion, det gäller inte att ha hög fuskarank. En person kan ha skaffat sig 2000fr genom att skirva många kort total oseriölsa inlägg. Kort sagt så spelar ranken inte så stor roll. Men självklart tror jag inte admin tar in en #1 eller nått. Det ska vara en person som är mogen, ganska seriös, har varit här en tid och såklart ska denna ha postat en del också. Ja, nästan vad jag syftade på med ranken, alltså jag har ju märkt att ranken tydligen inte spelar roll, för att det har ju varit en #9 och en #2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AntiVirus Skrivet 21 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 Tror inte admin bryr sig så mycket om ranken, dvs handlar det ju om mogen, seriös, över 15, och lite mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 21 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 jo, men som tidigare konstaterat kommer ju admin aldrig ta in nån under #2, då har man ju inte postat tillräckligt mycket för att bevisa att man är värd jobbet, men självklart kan en rank 3 ha större chans är en rank 8 :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 21 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 men duh, man kan ju inte skriva typ 20 inlägg och hoppas på att bli mod Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
AntiVirus Skrivet 21 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2007 (redigerat) Denna tråden har väl redan fått svar och behöver inga mer, så låt denna tråden dö ut. Btw: Om ni undrar något, så kan ni väl skapa en egen tråd, så denna tråden dör ut. Redigerat 21 Juni 2007 av SmartMedia Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 23 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2007 Zwailon, varesig den medlemmen verkligen skulle visa sig vara extremt lydig&mogen å sånt... så är inte rank1 tillräckligt, men jag förstår hur du menar och kan hålla med dig på vissa punkter ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 24 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2007 Så du menar altså att man är mer mogen om man har 3 i rank, än om man har 1? Jag trodde det berodde på åldern och personligheten... Men det har väl nån redan skrivit 4 gr, orkar inte kolla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bisuta Skrivet 24 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2007 Tror inte admin bryr sig så mycket om ranken, dvs handlar det ju om mogen, seriös, över 15, och lite mer. Nej Admin har sagt att många medlemmar tror att det beror på ranken iaf man blir moderator, men egentligen är det kvalitén på inläggen som räknas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 24 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2007 Vill börja med att fråga Zwailon vad han menar med "Att bli moderator är för det första inget man hoppas på att bli.". Klart man kan hoppas på det. Att vara moderator är något man kan vara stolt över eftersom man ansetts vara passande och pålitlig. Man får ju inte det jobbet utan att vara värd det, om ingen missuppfattat hur personen i fråga är och gett denne denna status för att amn trott att det varit passande. Sen spelar ingenting annat någon större roll. Det är väl bra om personen i fråga har skrivit lite vettiga inlägg. Bland annat eftersom det då blir lättare att avgöra om personen kan vara passande eller inte. Men huvudsaken med moderatorer på fuska.se tror jag är att man ska hålla ordning i forumet och hjälpa admin med fuska.se. Han kan inte göra allt själv och behöver medhjälpare. Moderatorernas huvuduppgift är att se till att forumet fungerar och att folk vill komma tillbaka. Med tiden har de på fuska.se även fått fler och fler uppgifter. Senaste jag vet är att de godkänner fusk, recensioner och nyheter. De får mer och mer ansvar eftersom upphovsrättsskyddat material inte får förekomma på fuska.se, utan tillåtelse från upphovsmannen. Chansen att bli moderator ökar inte med fler inlägg eller inloggningar. Ranken är bara en kul grej för att visa att man skrivit mycket. I vissa fall kan ranken vara en av orsakerna till ökat spam. Så egentligen anser jag att den borde tas bort. Men det verkar ju funka skapligt i dagsläget. Chansen att bli moderator ökar däremot ju mer man gör för sidan. Vettiga inlägg och trådar och annat som hjälper till vet jag uppskattas på alla sidor på nätet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 24 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2007 Precis, rank och antal inlägg spelar ingen roll. Det är kvaliteten som räknas först och främst. Men hur ska man kunna veta om någon som blev medlem för en vecka sedan kommer att fortsätta skriva lika bra inlägg som han/hon gjort hittills i flera år till? Eller vad säger att han/hon inte sticker en vecka senare? Därför har man något större chans att bli moderator om man är en äldre och aktivare medlem, det finns ju betydligt mer data man kan basera beslutet på då. Men vilken rank man har spelar ingen större roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
w4nkarN Skrivet 24 Juni 2007 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2007 Helt rätt Nico. Man ska känna sidan med funktioner mm. Så det är bättre om man har varite medlem i flera år(som mej) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.