Hoppa till innehåll

Warrior Specc Och Klass


Rekommendera inlägg

Gäst Krille 34

Orc lätt, racial 15% mer stun resistance + berseking

Fury = Lättast att lva med i början

Arms = Roligare på högre lvl då man har Mortal strike och Second wind enligt mig

 

har inte testat fury på hög lvl :P

 

om du ska va aliance skulle jag säga gnome, mest för att de e så små och coola :P

Redigerat av Krille 34
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Specc vis:

När du lvlar ska du vara fury, det går snabbast, du får bloodthirst som healar dig när du slår och du kan göra snabb stadig damage och inte få så mycket downtime när du grindar/questar. I högre lvls så ska du specca mortal strike om du vill satsa på pvp, fury om du vill dpsa i instancer och raider, protection om du vill tanka.

 

Race:

Om du ska spela på horde så har du några olika val.

Orc: De passar i lite allt möjligt, men de är bäst som dps warriors.

Tauren: De passar bäst som protection i slutet men de funkar också bra som dps men jag skulle hellre välja nån annan race om jag skulle fundera på det.

Undead: De passar som allt tycker jag, deras racial abilities hjälper i både pvp och pve.

 

Som Alliance:

Night Elf: de är bäst som tank pga av deras racial abilities

Dwarf: De passar bäst som damage dealers pga av att de får några extra poäng i strength, men deras stoneform ability kan göra dom bra till tanks, men jag skulle inte ta denna racen som en tank.

Gnome: De är inte så jätte bra som warriors, men deras escape artist är sjukt bra i pvp.

Human: Passar som allt precis som orcs.

Draenei: De får en extra % i hit som är sjukt bra i tanking eftersom det finns så lite hit gear i den typen. Men eftersom fury warriors som dual wieldar misasar rätt ofta så är de bra som fury warriors också.

 

Hoppas detta gav dig lite insikt på warriors. och kom ihåg att tanking är kul ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...