Hoppa till innehåll

Ska Jag Specca Om?


Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Funderar på att göra en till pala och köra mkt på den tills den blir 60+. Då ska jag specca Holy lr Protection( vill pröva nått nytt ), men e lite osäker på vilket e bäst för levling. :S

Nån som vet vilket av de som e bäst? :huh:

Redigerat av Thehammer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Protection är det bästa för leveling, slår retribution.

Tricket:

Dra till dig en hel bunt med mobs, använd retribution aura, consecration, blessing of sanctuary, seal + judgement of light, och om du har den, holy shield.

Nu behöver du bara stå och slå på en enda mob så kommer du att regenna health fortare än du förlorar, och alla mobsen slår ihjäl sig själv, kunde ta ut ett helt mini område när jag var prot.

Du får inga downtimers heller, och reckoning kommer att procca helatiden så du skadar fetingmycket.

Redigerat av Snake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Protection är det bästa för leveling, slår retribution.

Tricket:

Dra till dig en hel bunt med mobs, använd retribution aura, consecration, blessing of sanctuary, seal + judgement of light, och om du har den, holy shield.

Nu behöver du bara stå och slå på en enda mob så kommer du att regenna health fortare än du förlorar, och alla mobsen slår ihjäl sig själv, kunde ta ut ett helt mini område när jag var prot.

Du får inga downtimers heller, och reckoning kommer att procca helatiden så du skadar fetingmycket.

 

Visste inte att prot specc va så bra, men detta låter ju jättebra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

;)

Protection är det bästa för leveling, slår retribution.

Tricket:

Dra till dig en hel bunt med mobs, använd retribution aura, consecration, blessing of sanctuary, seal + judgement of light, och om du har den, holy shield.

Nu behöver du bara stå och slå på en enda mob så kommer du att regenna health fortare än du förlorar, och alla mobsen slår ihjäl sig själv, kunde ta ut ett helt mini område när jag var prot.

Du får inga downtimers heller, och reckoning kommer att procca helatiden så du skadar fetingmycket.

 

 

Man kan ta typ 10 mobs om man har shield , såg en paladin på level 62 som tog typ 20 fåglar sammtidigt med prot specc i Outlands. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Paladins har samma damage reduction som warriors - armor, block, dodge och parry, däremot så har vi lite lägre bas-HP så kommer alltid att ha ca 1k mindre än warriors obuffad med samma gear, gör dock mer threat och är bäst i spelet på att tanka flera mobs samtidigt med consecration och trippeltaunt.

Dock så är ett problem att protadins inte kan komma ur fear utan en PvP trinket, så strider som Nightbane är mycket svåra att tanka som Horde, eftersom vi inte har fear ward här. :s

Redigerat av Snake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...