Lynott Skrivet 7 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2007 Hej. När jag ska göra 1PX ram runt mina bilder så blir det inte riktigt som jag vill , om jag tex ska ha en vit ram med svart stroke runt sig så blir det bara svart på en sida alltså utsidan, inget på insidan ... Skulle nån av er Photoshop erfarna säga hur ni gör era 1PX ramar ? /PreStep Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 7 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2007 Kanske blending options (högerklicka på lagret med ramen) Sedan stroke. Så väljer du svart färg 1 px om det är så du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 8 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 (redigerat) Nej nej, hehe. Förlåt om jag var lite otydlig ... Asså ramen som är runt själva bilden brukar ofta vara två svarta sträck eller något ... Här är en bild med en ram på, vet inte vem som har gjort den , men hittade den i snyggaste bild tråden. :) Redigerat 8 Juli 2007 av PreStep Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 Du menar så ? att det är två streck? Först gör du på det vanliga viset när du ska göra en ram.. Efter det gör du ett nytt lager och markerar (Använd markerings verktyget) allt igen men en liten bit ifrån som på avan.. Och sen gör du en ramlinje där. Efter det gör du ett nytt lager fyller med svart innanför båda ramarna sen då drar du ner opacityn med typ 40% eller nåt.. Du får själv klura ut det så att det blir bra eftersom jag har aldrig gjort så som på den avataren.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst UAP Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 du gör som vanligt. först en stroke som vanligt sen markerar du en fyrkant lite innan för den andra typ 3px ifrån den andra sen tar du stroke på den också :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 (redigerat) Förstod fel, soz. Redigerat 8 Juli 2007 av The_Dark_Yoda Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
darzak Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 stroke , 1 pixel black sen stroke 2 pixels white sen stroke 3 pixels black sen använder du magic wand för att markera den vita ''ramen'' och sen deletar du bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 9 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2007 du gör som vanligt. först en stroke som vanligt sen markerar du en fyrkant lite innan för den andra typ 3px ifrån den andra sen tar du stroke på den också :) Förklara lite bättra tack :) ! Först en stroke på vad ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst UAP Skrivet 9 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2007 du gör som vanligt. först en stroke som vanligt sen markerar du en fyrkant lite innan för den andra typ 3px ifrån den andra sen tar du stroke på den också :) Först gör du ett nytt lager och gör en vanlig stroke på den, sen så avmarkerar du lagret sen så tar du och markerar du som en fyrkant så att det nästan blir en px mellan rum mellan den första stroken. alltså nytt lager > Ctrl + A > edit Stroke > sen ett nytt lager (behövs inte) men nu så markerar du bilden fast en bit in på bilden och gör en stroke där! vet om det är så du vill ha det:P annars kan du göra så här du gör ett stroke som vanligt sen markerar bilden fast inte hela utan från där den första stroken du gjorde fast nu med en vit stroke sen igen fast med en svart stroke!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 10 Juli 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2007 Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst UAP Skrivet 10 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2007 Tack fungerar det nu?:Dlite dåligt förklarat kanske men :P :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 10 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2007 Markera allt, minska markeringen med 1 px, invertera markeringen, fyll i med svart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.