Hoppa till innehåll

1px Ram, Funkar Inte?

Rekommendera inlägg

Hej. När jag ska göra 1PX ram runt mina bilder så blir det inte riktigt som jag vill , om jag tex ska ha en vit ram med svart stroke runt sig så blir det bara svart på en sida alltså utsidan, inget på insidan ...

Skulle nån av er Photoshop erfarna säga hur ni gör era 1PX ramar ?

/PreStep

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Nej nej, hehe. Förlåt om jag var lite otydlig ...

Asså ramen som är runt själva bilden brukar ofta vara två svarta sträck eller

något ...

Här är en bild med en ram på, vet inte vem som har gjort den , men hittade den i snyggaste bild tråden. :)

Redigerat av PreStep
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Destiny

Du menar så ? att det är två streck? Först gör du på det vanliga viset när du ska göra en ram.. Efter det gör du ett nytt lager och markerar (Använd markerings verktyget) allt igen men en liten bit ifrån som på avan.. Och sen gör du en ramlinje där. Efter det gör du ett nytt lager fyller med svart innanför båda ramarna sen då drar du ner opacityn med typ 40% eller nåt.. Du får själv klura ut det så att det blir bra eftersom jag har aldrig gjort så som på den avataren..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du gör som vanligt.

först en stroke som vanligt sen markerar du en fyrkant lite innan för den andra typ 3px ifrån den andra sen tar du stroke på den också :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du gör som vanligt.

först en stroke som vanligt sen markerar du en fyrkant lite innan för den andra typ 3px ifrån den andra sen tar du stroke på den också :)

Först gör du ett nytt lager och gör en vanlig stroke på den, sen så avmarkerar du lagret sen så tar du och markerar du som en fyrkant så att det nästan blir en px mellan rum mellan den första stroken.

alltså nytt lager > Ctrl + A > edit Stroke > sen ett nytt lager (behövs inte) men nu så markerar du bilden fast en bit in på bilden och gör en stroke där! vet om det är så du vill ha det:P

annars kan du göra så här du gör ett stroke som vanligt sen markerar bilden fast inte hela utan från där den första stroken du gjorde fast nu med en vit stroke sen igen fast med en svart stroke!?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...