Razec Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 Vet nån varför det blir så dålig bild som det är på bilderna nedan? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 8 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2007 Det enda jag brukar behöva göra när det händer så för mig är att blåsa i kasetten och i konsollen. Tänk på att det är ett gammalt spel och inget håller ju för alltid. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lakris Skrivet 28 Juli 2007 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2007 jäklar va de såg ut, connectorn inne i ditt NES tror jag, Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 så blev det för mig efter att spelet kirby i en halvtimma, när jag startar spelen så blir det inte så Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kuzune Skrivet 15 September 2007 Rapport Dela Skrivet 15 September 2007 Det där har hänt många gånger för mig, det är antingen smutsigt i kasetten eller så sitter den glappt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst nissling Skrivet 16 September 2007 Rapport Dela Skrivet 16 September 2007 Det enda jag brukar behöva göra när det händer så för mig är att blåsa i kasetten och i konsollen. ÄR DU HELT GALEN ELLER??? Det är precis det som man inte ska göra. Läs det här så... Att du INTE blåser i kassetterna! - Nähe?! Det har jag gjort i alla år förut... - Fenomenet blåsa i neskassetter är vida känt, vad som inte är lika känt är hur helt otroligt effektivt det är, om man vill att kassetterna skall fungera betydligt sämre villsäga! Att blåsa in ljummen fuktig luft från sina lungor och tro att kontaktstiften ska bli renare är urdumt och har enbart helt motsatt effekt. Korkad myt! Gråblink avhjälpning: Om man vill avhjälpa ett blinkande spel är det bästa att göra att ta ur och sedan sätta in kassetten igen. Alternativt försiktigt skjuta kassetten i sidled lite då den sitter i nedsänkt i läsaren och observera om titelskärmen blinkar förbi på TV-rutan, stanna upp och trycka en gång på "Reset". Ps. det är taget från denna sida: http://user.tninet.se/~pkv858z/nintendoakuten/villkor.html Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg